کد خبر: 943106
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
رییس سازمان بسیج عشایری سپاه عاشورا :
رییس سازمان بسیج عشایری سپاه عاشورا واگذاری مراتع عشایر بدون کسب رضایت و تامین منافع ساکنان آن را اجحاف در حق آنها دانست.

حسین حاتمی در جلسه شورای عشایری استان با بیان اینکه عشایر از جمله قشر زحمت کشی هستند که هیچ پیش شرطی برای فعالیت اقتصادی و تولیدی ندارند، اظهار داشت: هرگونه خدمات حمایتی اعم از بیمه و بازنشستگی در قبال محصول ارا‌ئه شده و فعالیت منتج به تولید باید باشد، بنابراین ارزش کار یک دامدار و کشاورز کمتر از نگهبانی یک پارک تفریحی... نیست که به آنها خدمات تعلق بگیرد اما به قشر زحمت کش روستایی و عشایری تعلق نگیرد.

وی از جمله مشکلات اساسی عشایر شهرستان خداآفرین را نحوه واگذاری اراضی پایاب سد دانسته و یادآور شد: منطقه آزاد ارس مراتع و چراگاه‌های عشایر و ساکنان قشلاقات آن محدوده را بدون لحاظ منافع و رضایتمندی ساکنان واگذار یا در صدد واگذاری است.

رییس سازمان بسیج عشایری استان افزود‌: با این کارها عشایر و روستاییان از جایگاه ذخیره بودن ساقط و به یک خوش‌نشین، سربار و قشر تحت پوشش تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه مدیران  یک سازمانی با یک بار گشت و گذار، مشتری مراتع و چراگاه های منطقه عشایری میشوند اما آن قشلاق عشایری که آب شرب خود و احشام اش را با چهار پا و مشقت از فاصله چندین کیلومتری تامین می‌کند را نمی‌بینند‌؛ افزود‌: این که سازمانی معاونت حقوقی و وکلای درجه یک دارد نباید به محرومیت و اجحاف ناعادلانه در حق شهروندانش بینجامد، بنابراین ما در موضوع واگذاری اراضی پایاب خواستار رضایتمندی و ضمانت خاطر عشایر و روستاییان و بهره‌برداران هستیم و معتقدیم محافظه کاری به تعبیر رهبر عزیزمان  امام خامنه‌ای آفت و قتلگاه انقلاب است. 

در پایان این جلسه پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی رعایت عدالت و انصاف  و لحاظ منافع  اهالی و ساکنان پایاب را خواستار شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر