کد خبر: 943000
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به ایجاد صنایع تبدیلی صادرات محور در اردبیل با توجیه اقتصادی نیازمند هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه کارگروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهار داشت: اهمیت به ظرفیت‌های بالقوه بخش کشاورزی استان با توجه با نقش آن در رونق اقتصادی استان یک امر لازم و مهم است که این موضوع در شمال استان بیشتر باید مورد توجه واقع شود.

وی بیان کرد: افتتاح طرح 62 هزار هکتاری اراضی پایاب خداآفرین نقطه عطفی برای توسعه اقتصادی استان خواهد بود که باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌‌بینی‌های کارشناسانه و تخصصی در این زمینه مورد توجه واقع شود و توجه به تولید و اشتغال برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار قرار داده شود.

استاندار اردبیل گفت: گسترش صنایع تبدیلی و اهمیت به افزایش محصولت باغی و کشاورزی از دیگر ضروریاتی است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه و گسترش این صنعت مورد توجه واقع شده و  در این زمینه به دنبال مهار آب‌های مرزی و تبدیل اراضی دیم به آبیاری نوین هستیم.

بهنامجو اظهار کرد: رشد اقتصادی مردم و گسترش صنعت و کشاورزی و نیز حوزه گردشگری در استان یک اولویت اساسی است و باید به این موارد مهم اهمیت داده شود تا بتواند به اقدامات توسعه‌ای در این حوزه‌ها دست یافته و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: واگذاری موفق مجتمع کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی یک اقدام مناسب برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی است و در یک سال آینده دو هزار جذب نیرو خواهیم داشت و باید اطلاع‌رسانی‌های لازم در این رابطه با شفافیت کامل در بین مردم انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر