کد خبر: 942927
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری :
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از رونمایی دو عنوان کتاب اثر ذبیح الله وزیری پژوهشگر و نویسنده سمنانی در چهارمین آیین شونشینی سمنان خبر داد .

عباس بابایی با بیان اینکه آخرین آیین شونشینی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهریو حضور پرشور شهروندان سمنانی در سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت وقوع چند رویداد مهم در این ماه و از جمله ثبت زبان سمنانی ،ثبت نظام آبیاری و ... رونمایی از این کتب‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این آیین از دو کتاب " گنجینه ضرب المثل های سمنانی" و" فرهنگ دو جلدی واژگان فارسی به گویش سمنانی " اثری از ذبیح الله وزیری پیشکسوت اهل قلم سمنانی رونمایی شد تصریح کرد: همچنین در آیین از این پژوهشگر و نویسنده زبان و ادبیات بومی سمنان با حضور جمعی از مسئولان شهری تقدیر شد .

بابایی گفت: هدف از تجلیل پیشکوستان فرهنگ و هنر اشاعه فرهنگ سپاسگذاری از هنرمندان و گرامیداشت کسانی است که در مسیر فرهنگ کهنسال این دیار قلم می‌زنند.

وی با بیان اینکه برنامه با گویش چند هزار ساله سمنانی اجراء شد، افزود: در این آیین برنامه های متنوع و شادی شامل اجرای موسیقی توحیدی فر و گروه موسیقی مهربانی با زبان سمنانی اجراء شد، همچنین بازیگران سمنانی با بازیگری زیبای خود به زبان سمنانی چند نمایش اجراء کردند .

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در پایان یادآور شد: این آیین به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری مدیریت آموزش پرورش شهرستان سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن پویان اجراء شد .

ذبیح‌الله وزیری، در ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۲۱ به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در سمنان و تحصیلات تکمیلی را در مؤسسه علوم اداری و بازرگانی که در آن زمان زیر مجموعه دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود، به پایان رساند. وزیری بازنشسته شهرداری تهران است و هم‌اکنون که بیش از ۳۰ سال از بازنشستگی‌ وی می‌گذرد؛ ارتباط تنگاتنگی با حوزه فرهنگ فولکلور سمنان دارد و پژوهش‌ها و مقاله‌های بسیاری از وی به چاپ رسیده‌ است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار