کد خبر: 942833
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
فرهاد می‌گوید: «آغاز زندگی‌مان از صدقه سر امام حسین (ع) بود و در روضه‌ی سید الشهداء (ع) همدیگر را دیدیم. چهار سال بود که ازدواجمان جور نمی‌شد و مشکلات متعددی سر راهمان قرار می‌گرفت. مدت زمان طولانی‌ای را تحمل کردیم، ولی به سبب اطمینانی که به انتخاب‌هایمان داشتیم عقب نکشیدیم و بالاخره بعد از ۴ سال ازدواج کردیم.»
سرویس اجتماعی جوان آنلاین: واسطه شدن ائمه اطهار (ع) برای امر ازدواج اتفاقی نیست که نادر و کمیاب باشد و در گذر زمان همیشه شاهد آن بوده‌ایم و چه زیباست آن زندگی که از ازلش به واسطه‌ی معنویت و همراه با پرورش مهر و محبت امامان معصوم(ع) در دل آغاز شود و تا ابدش نیز این دوستی و مودت همراه زندگیشان باشد. به گفته‌ آقا فرهاد تا امروز ۱۲۳ صبحگاه است که از آغاز زندگی مشترکشان گذشته است و حال در ۱۲۴ امین آن به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شده‌اند.
 
فرهاد می‌گوید: «آغاز زندگی‌مان از صدقه سر امام حسین (ع) بود و در روضه‌ی سید الشهداء (ع) همدیگر را دیدیم. چهار سال بود که ازدواجمان جور نمی‌شد و مشکلات متعددی سر راهمان قرار می‌گرفت. مدت زمان طولانی‌ای را تحمل کردیم، ولی به سبب اطمینانی که به انتخاب‌هایمان داشتیم عقب نکشیدیم و بالاخره بعد از ۴ سال ازدواج کردیم.»
 
این سفر دومین همراهی آن‌ها تا مشهد است که اولین آن در سالروز شهادت امام رضا (ع) بود، اما در آن زمان استفاده از غذای متبرک حضرت روزیشان نشد و حال که با کاروان دانشجویی آمده بودند توفیق استفاده از این غذا قسمت دومین سفرشان بود. آقا داماد می‌گوید: «مهمانسرای حضرت بهترین رستورانی است که در طول عمرمان رفته‌ایم. نه از لحاظ تنوع غذا بلکه از لحاظ کیفیت و معنویتی که همراه داشت. غذای حضرت طعم دیگری دارد که مشابه آن را در هیچ کجای دنیا نمیتوان پیدا کرد و چشید.»
 
وقتی از او خواستم که حاجتش از امام رضا (ع) را برایم بگوید هم برای محکم ماندن پیمان خودشان در زندگی دعا کرد و هم سلامتی پدر و مادر شان؛ فرزندشان را هم از قلم نینداخت و از خداوند فرزندی سالم و صالح خواست.

همسرش مریم که دانشجوی علوم تربیتی دانشگاه معارف اسلامی اصفهان بود نیز از هدف دار شدن زندگی بعد از ازدواج می‌گفت و اینکه بعد از متاهل شدن خودش سایر دوستانش را نیز به این امر دعوت کرده است، زیرا معتقد بود نه تنها ازدواج در دوران دانشجویی سخت نیست بلکه به او نظم و برنامه داده است.

بهترین قسمت برنامه از نظر او (هم مانند بقیه‌ی زوجین)، زیارت امام رضا (ع) در اولین شب سفرشان است آن هم به صورت گروهی با بقیه‌ی نوعروسان و یکدست بودن چادر‌های سفیدشان. او همانند همسرش از امام هشتم (ع) خوشبختی و سعادت خانواده اش را طلب کرد.

زینب را در اولین سفر مشترک‌مان از امام رضا علیه السلام خواستیم

آمنه و الله یار هم که در دومین سال زندگی مشترکشان برای دومین بار است که از ایلام به مشهد مقدس مشرف می‌شوند از داستان زندگی پرنشاط و پر برکت‌شان می‌گویند. الله یار می‌گوید: «در اولین سالگرد ازدواج‌مان صاحب دختری شدیم به نام زینب که او را در اولین سفر مشترکمان برای زیارت امام رضا (ع) خواستیم و حالا بعد از ۹ ماه همراه زینب خانم دوباره زائر این بارگاه مقدس شدیم. آقا داماد که ۳۸ دارد از ازدواج دیر هنگام خودش ابراز پشیمانی می‌کند و می‌گوید اگر از این همه برکات بعد از ازدواج خبر داشتم حتما زودتر از این‌ها به فکر می‌افتادم. او هم مانند همسرش از افرادی که در نهاد رهبری دانشگاهیان مسبب شرکت‌شان در این برنامه‌ها شدند تشکر می‌کند و کارگاه‌های برگزار شده را بسیار مفید می‌داند و می‌گوید: «شناخت مهمترین عامل موثر در استحکام خانواده است و اگر زوجین از معرفت کافی نسبت به یکدیگر برخوردار باشند قطعا دلخوری‌ها به حداقل کاهش می‌یابد و باعث پیشبرد اهداف خانواده و همدلی و هم زبانی بیشتر زوجین با یکدیگر می‌شود که این کارگاه‌ها کمک شایانی را در جهت تحصیل این شناخت به زوج‌های جوان می‌کند.»
 
او در هنگام دعا برای خانواده اش با زیرکی بهترین دعا را به زبان می‌آورد و سلامتی و عاقبت بخیری خود و همسرش را از علی بن موسی الرضا (ع) می‌خواهد. همچنین از ایشان می‌خواهد همانطور که نام برنامه تدارک دیده شده همسفر تا بهشت است آن‌ها هم بتوانند همسفران خوبی تا بهشت برای یکدیگر باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار