کد خبر: 942815
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های انقلاب اسلامی استان اردبیل:
رئیس شورای هماهنگی و سیاستگذاری احزاب و تشکل‌های انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: تخریب و ویرانگری در این شرایط حساس کشور به صلاح هیچکس نیست و باید از نقدهای مخرب و تفرقه افکن پرهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما امروز به شدت نیازمند وحدت، همدلی و همگرایی همه آحاد مردم و نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی هستیم تا در این مسیر بهترین خدمات به نظام، کشور و مردم ارائه شود.

وی از مردم به عنوان اصلی‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی یاد و خاطرنشان کرد: مردم ما استحقاق دریافت شایسته‌ترین خدمات را در نهایت تکریم و عزت دارند و در آستانه 40 سالگی انقلاب فرصتی است تا فضای این خدمترسانی بی‌منت و بی‌ادعا به مردم بهتر از هر زمان دیگر فراهم آید.

رئیس شورای هماهنگی و سیاستگذاری احزاب و تشکل‌های انقلاب اسلامی استان اردبیل اصلی‌ترین اساسنامه و مرامنامه احزاب، تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی را تلاش برای پیگیری مطالبات مردم و همسوئی و همراهی با آرمان بلند انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: ما در قالب این شورا سعی کردیم تا با رای دبیران احزاب و گروه‌های متعدد سیاسی، هیئت رئیسه و اعضای آن را انتخاب کنیم تا با وحدت و همگرایی همه جریان‌های سیاسی معتقد به انقلاب اسلامی بتوانیم کارها را به پیش بریم.

خوشبخت از وحدت به عنوان عنصر گمشده جریانات سیاسی کشور یاد کرد و افزود: جریان‌های سیاسی و تشکل‌های متعدد باید با هدف خدمت به مردم و پیشرفت و توسعه و بالندگی کشور در میدان‌های مختلف حضور یابند تا با بهره‌گیری از فضای متفکرانه و اندیشمندانه بتوان کارها را در کشور به پیش برده و سروسامان داد.

وی وجود سلایق متنوع و نگاه‌های واقع‌بینانه را در پیشبرد اهداف و رسیدن به اصل و کنه تحولات و اصالت جریان‌های سیاسی یادآور شد و بیان کرد: در کنار حفظ استقلال این تشکل‌ها در یک موضع‌گیری مشترک یکدست و متحد تلاش می‌کنند تا اهداف معین شده را به جد پیگیری کنند.

رئیس جمعیت رهپویان استان اردبیل ادامه داد: در این شورا احزابی همچون موتلفه، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی کارگران، حزب عدالت‌طلبان، کانون دانشگاهیان، جامعه مهندسان، جمعیت ایثارگران، رهپویان، پایداری، ایستادگی و ... گرد هم آمدند تا این شورای هماهنگی را به شکل متحد و منسجم فعال کنند.

خوشبخت تصریح کرد: همه تشکل‌های سیاسی با اعتقاد به اصول قانون اساسی مبانی انقلاب اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه می‌توانند در قالب این شورا فعالیت کرده و برای سال اول ترکیب هیئت رئیسه این شورا با حضور دبیر، سخنگو و نائب رئیس به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اظهار کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی در عین استقلال در قالب این شورای هماهنگی تلاش خواهند کرد تا منسجم به فعالیت‌های خود در آستانه انتخابات ادامه دهند هر چند که احزاب و گروه‌های مختلف با سلیقه‌های متنوع فعالیت می‌کنند اما برای انتخابات مجلس شورای اسلامی سعی بر پیگیری اهداف مشترک و مبانی مدنظر را داریم.

رئیس شورای هماهنگی و سیاستگذاری احزاب و تشکل‌های انقلاب اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا این شورا نه به صورت مقطعی بلکه مدام و مستمر به فعالیت خود ادامه داده و در حقیقت با همراهی مردم به بهترین انتخاب از بین خیرالموجودین بر پایه همفکری و تعامل کمک کرده و فضای همگرایی را به وجود آورد.

خوشبخت گفت: با پرهیز از نگاه قومی، قبیله‌ای و جناحی باید افراد شایسته را راهی مناصب حساس و تاثیرگذار همچون مجلس کنیم و باید به این واقعیت تلخ اذعان کنیم که اردبیل در پرورش و تربیت سناتور از سایر استان‌ها عقب افتاده و اغلب سعی شده تا نماینده یکبار مصرف راهی مجلس کنیم در حالی که باید به سمتی برویم تا افراد لایق و شایسته چندین مرحله در مجلس حضور یابند.

وی در مورد معرفی کاندیداها و توجه به نیروهای زبده و گاه جوان برای حضور در جایگاه مجلس تصریح کرد: در موقع خود اتاق فکر کاندیداها را از بین افراد معرفی شده انتخاب کرده و اعلام می‌کند تا عموم مردم در جریان بهترین و شایسته‌ترین نیروها قرار گیرند.

رئیس شورای هماهنگی و سیاستگذاری احزاب و تشکل‌های انقلاب اسلامی استان اردبیل ضرورت پرهیز از فعالیت فصلی و موسمی تشکل‌ها و احزاب سیاسی را یادآور شد و بیان کرد: این عیب است که احزاب تنها در زمان انتخابات فعالیت کنند در حالی که باید این فعالیت‌ها در طول سال و با محوریت پیگیری مطالبات مردم انجام شده و به دور از نگاه‌های مقطعی شایستگان و نخبگان در راس امور قرار گیرند.

خوشبخت افزود: فعالیت ما به هیج وجه با فعالیت مجموعه جمنا در تعارض نخواهد بود بلکه سعی داریم با محوریت تشکل‌ها و احزاب مختلف این شورا تصمیم‌گیری‌های جامع و کامل را اطلاع‌رسانی کند تا مردم در جریان روند کارها و بهبود اقدامات قرار گیرند.

وی ماموریت اصلی این شورا را توجه به مطالبه‌گری از مدیران استانی و نمایندگان مجلس اعلام کرد و افزود: ما حتی بعد از انتخابات مجلس این مجموعه را حفظ و پیگیر خواسته‌های مردم خواهیم بود و تلاش می‌کنیم تا با میدان دادن به جوانان در کنار بهره‌گیری از تجارب افراد باسابقه و آزمون پس داده بتوان در عرصه مدیریت کشور به کارهای خطیر و ارزشمند دست زد.

رئیس شورای هماهنگی و سیاستگذاری احزاب و تشکل‌های انقلاب اسلامی استان اردبیل توصیه مقم معظم رهبری را در اعتماد به جوانان و تکیه بر شور و نشاط آنها یادآور شد و بیان کرد: این شورا تلاش خواهد کرد تا پیگیر مطالبات مردم و زبان گویای آنها باشد تا به دور از نگاه ویرانگرر و تخریبی و حتی پرهیز از تخریب دولت بتواند واقعیت‌ها را براساس خواسته‌های مردم بیان کرده و پیگیر به سرانجام رساندن این مطالبات باشد.

خوشبخت در پایان خاطرنشان کرد: ما تا زمانی که نتوانیم از نظرات سازنده نخبگان استفاده کرده و بر محور گفتمان انقلاب اسلامی کارها را به پیش نبریم در هیچ مرحله‌ای از پیشرفت و آبادانی کشور موفق نبوده و نمی‌توانیم به مقصد نهایی دست پیدا کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر