کد خبر: 942795
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان:
جانشین فرماندهی انتظامی استان، استفاده از قدرت نرم را یکی از بهترین روش های برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: امروزه اغلب کشور ها پیشرفته دنیا دو سوم هزینه خود را صرف این امر می کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سرهنگ حسین حسین زاده در جلسه شورای معتمد پلیس استان اصفهان با اشاره به تعامل بالای مردم اصفهان با پلیس اظهار کرد: اگر این تعامل بین مردم و نیروی انتظامی وجود نداشت، شاهد استقبال بسیار زیاد برای حضور در شوراهای معتمد پلیس نبودیم.
وی خاطرنشان کرد: ریش سفیدان و معتمدان محلات، سرمایه های اجتماعی کشور برای ارتقای نظم و امنیت هستند و باید از ظرفیت آن ها به بهترین نحو استفاده کرد.
،حس تعلق مردم به پلیس را عامل ارتباط دو سویه آن ها با نیروی انتظامی دانست و گفت: حضور و مشارکت مردم در کنار پلیس باعث ارتقای امنیت جامعه و رفع کاستی های موجود می شود.
سرهنگ حسین زاده تاکید کرد: استفاده از قدرت نرم در برقراری امنیت یکی از روش های متداول در سطح کشورهای پیشرفته است و پلیس در اغلب این کشور ها، دو سوم از هزینه های خود را صرف قدرت نرم می کنند.
وی اعلام داشت: آموزش مردم و به کارگیری مشارکت آن ها در امر برقراری نظم و امنیت، تحقق پلیس جامعه محور، ارتقای سرمایه اجتماعی و مدیریت هزینه ها را به همراه دارد.
سرهنگ حسین زاده اشاره ای به نتایج تحقیقات صورت گرفته در خصوص وقوع جرم کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود، تنها 3 درصد از جامعه بزهکار هستند و 2.5 درصد از آن ها، افرادی هستند که تنها یک یا دو بار مرتکب جرم شده و تنها نیم درصد از کل مردم، اصرار بر ارتکاب جرم و گناهان بزرگ دارند.
وی ادامه داد: این یعنی با امن کردن جامعه و آموزش افراد، می توان حجم بالایی از جرایم را کنترل کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعلام داشت: بنا بر آمارهای رسمی و اعلام اینترپل، ایران در شاخص های امنیت عمومی جامعه، رده اول منطقه را به خود اختصاص داده است و این رتبه به دلیل حاکمیت دین و اخلاق در جامعه و همراهی مردم با نیروی انتظامی است.
سرهنگ حسین زاده تاکید کرد: شرایط سختی در حوزه اقتصاد حاکم است و با وجود این سختی ها، مردم با اتکا به ارزش های دینی و انقلابی خود و استفاده از فرهنگ غنی کشور، بنیان های قوی اجتماعی تشکیل داده اند و این بنیان ها بهترین ابزار برای مقابله با توطئه های ضد امنیتی دشمن است.
وی با تاکید بر نیاز کشور به استفاده از قدرت نرم مردم و ظرفیت های پنهان آن یادآور شد: چیزی که قدرت نظام اسلامی را در اوج نگاه داشته، هسته های مقاومت فرهنگی درون جامعه است.
سرهنگ حسین زاده در پایان تصریح کرد: امروزه دشمن با قدرت تمام، اخبار ضد و نقیض و غلط را به شبکه های اجتماعی تزریق کرده و مانع از انتشار اخبار صحیح می شود، در چنین شرایطی برای مقابله با القای بدبینی به جامعه باید در محلات روشنگری صورت گیرد و مطالب مثبت به مردم منتقل شود.
گفتنی است، در پایان این گردهمایی، تعدادی از اعضای شورای معتمدان پلیس که بیشترین میزان همکاری را در طرح ها و عملیات های نیروی انتظامی داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر