کد خبر: 942725
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
مدیرکل اداره کار چهارمحال و بختیاری گفت:
مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین نیروی متقاضی کار، جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و متاسفانه یکی از معضلات موجود، بی‌مهارتی افراد با مدارک علمی و دانشگاهی بوده که لازم است مهارت لازم به دانشجویان داده شود و این امر مدنظر دانشگاه‌ها قرار گیرد.
حمیرا رحیمی

سید حفیظ‌الله فاضلی اظهار کرد: نرخ بیکاری موجود در چهارمحال و بختیاری در کشور و دنیا کم‌نظیر است که دلیل آن این بوده که بیشتر به آمار و ارقام اشاره شده و به واقعیات توجه نشده است.
وی با اشاره به اینکه دولت متولی ایجاد اشتغال در کشور است، تصریح کرد: در اذهان برخی از مسئولان این امر به گونه‌ای دیگر مطرح می‌شود، وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه اشتغال است و وظیفه هماهنگی و انسجام‌بخشی را بر عهده دارد.
فاضلی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی به نوبه خود، موظف هستند در حوزه اشتغال فعالیت کنند، همچنین انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها پای کار بیایند و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در راستای رفع بیکاری و اشتغال‌زایی استفاده کنند.
وی افزود: بیشترین نیروی متقاضی کار، جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و متاسفانه یکی از معضلات موجود، بی‌مهارتی افراد با مدارک علمی و دانشگاهی، در حوزه اشتغال بوده که لازم است مهارت لازم به دانشجویان داده شود و این امر مدنظر دانشگاه‌ها قرار گیرد.
فاضلی کاهش نرخ بیکاری، فرهنگ‌سازی و بهبود فضای کسب و کار را از اولویت‌های کاری این اداره کل دانست و گفت: فرهنگ‌سازی لازم در زمینه کارآفرینی برای متقاضیان کار، انجام می‌شود تا افراد جویای کار به دنبال کارآفرینی باشند، زیرا این امر در بهبود فضای کسب و کار موثر است.
وی با اشاره به پیش‌بینی ایجاد بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد برای دستگاه‌های اجرایی استان، تصریح کرد: تاکنون بیش از هشت هزار فرصت شغلی در استان ایجاد و در سامانه رصد به ثبت رسیده است.
مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با اشاره به وجود ۱۷۵ پست سازمانی در این اداره‌کل و خالی بودن ۶۰ درصد از پست‌ها، افزود: نخستین اقدام این اداره کل، با رایزنی‌هایی که صورت گرفت، بخشی از پست‌های سازمانی و کمبود نیرو جبران شد.
فاضلی گفت: نیروهای انسانی در اداره کل، آموزش‌های به روز در حوزه تعاون، اشتغال و روابط کار را نداشتند که این امر در اولویت برنامه‌های اداره کل قرار گرفت و منجر به کاهش حدود ۲۵ درصدی حوادث ناشی از کار شد.
وی با اشاره به اینکه حدود پنج هزار بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی انجام شده است، بیان کرد: حدود ۱۱ هزار نفر در این بنگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: چهارمحال و بختیاری در بخش مستمری مقرری بگیران بیمه بیکاری رتبه نخست کشوری را کسب کرد که پیش‌بینی امسال برای دریافت بیمه بیکاری در استان دو هزار نفر بود و تاکنون بیمه بیکاری به دو هزار و ۳۰۰ نفر پرداخت شده است.
وی با اشاره به ثبت بیش از چهار هزار و ۸۰۰ تعاونی در استان، تصریح کرد: از این تعداد بیش از دو هزار و ۲۰۰ تعاونی غیر فعال و دو هزار و ۸۰۰ تعاونی فعال وجود دارد.
فاضلی ادامه داد: یکی از اولویت‌های اداره کل، پایش تعاونی‌ها است به این معنا که تعاونی‌های غیر فعال منحل و از آمار تعاونی‌ها، خارج شوند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۰ تا ۲۰ تعاونی غیر فعال در استان منحل شود.
وی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط حاکم، کارهای با کیفیت در بخش تعاون انجام شد به طوری که ۱۹.۵ میلیون دلار صادرات، از این بخش صورت گرفت.
مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ایجاد مجتمع‌های صنفی در استان از جمله تعاونی نمایشگاه‌داران، دامداران، بازیافت و پسماند زباله‌ها موجب تجمیع مجتمع‌ها و اصلاح زیرساخت‌ها خواهد شد در نتیجه با ایجاد این مجتمع‌ها، دسترسی به امکانات راحت‌تر می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر