کد خبر: 942715
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
بیشتر فروشندگان مانع استفاده مشتریان از کارتخوان می‌شوند
بسیاری از فروشندگان کالا اجازه استفاده از دستگاه کارتخوان را به مشتریان نمی‌دهند. همین موضوع سبب دستیابی فروشنده به رمز کارت عابربانک مشتری می‌شود، بنابراین فروشندگانی که در فکر دستبرد به حساب مشتریان خود هستند با نصب اسکیمر روی دستگاه کارتخوان ابتدا اطلاعات کارت بانکی مشتریان را کپی کرده و در فرصت مناسب حساب آن‌ها را خالی می‌کنند. در پرونده‌ای که به تازگی در پلیس فتا تهران رمزگشایی شده‌است یک میوه‌فروش با همدستی سه نفر از دوستانش حساب مشتریان خود را به همین شیوه در تهران و چند شهر دیگر خالی کرده‌است که همگی بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اوایل آبان ماه بود که شکایت‌های مشابهی درباره برداشت غیرمجاز از حساب بانکی عده‌ای از ساکنان بلوار ابوذر و خیابان بهشتی در شرق تهران به کلانتری‌های محل گزارش شد. در حالی که تعداد شاکیان به ۷۰ نفر رسیده بود، پرونده برای بررسی به پلیس فتای تهران فرستاده شد. کارآگاهان پلیس فتا بعد از بررسی شکایت‌ها متوجه شدند که همه شاکیان قبل از دستبرد به حسابشان از یک مغازه میوه فروشی خرید کرده بودند. مأموران پلیس اطمینان پیدا کردند که مرد میوه‌فروش با نصب اسکیمر روی دستگاه کارتخوانش به حساب مشتریانش دستبرد زده‌است، بنابراین وقتی برای بازداشت میوه‌فروش راهی مغازه‌اش شدند متوجه شدند که متهم مغازه اجاره‌ای را تخلیه کرده و گریخته‌است. صاحب مغازه، اما مشخصات مستأجرش را که ایرج نام داشت، در اختیار کارآگاهان پلیس فتا گذاشت. مأموران پلیس بعد از بررسی اوراق هویتی ایرج، او را به اداره پلیس احضار کردند. چند روز بعد ایرج وقتی وارد اداره پلیس شد، ماجرای عجیبی بر‌ملا شد. خیلی زود مشخص شد که ایرج میوه‌فروش سارق نیست، بلکه مرد میوه‌فروش با سرقت اوراق هویتی ایرج اقدام به اجاره مغازه کرده‌بود. ایرج گفت: سال ۹۱ کیفم که اوراق هویتی‌ام هم داخلش بود، از داخل ماشینم سرقت شد و حالا متوجه شدم که مردی فریبکار با اوراق من مغازه‌ای اجاره و از مردم کلاهبرداری کرده‌است. صاحب مغازه و شاکیان هم وقتی با ایرج مواجه شدند، تأیید کردند که او میوه‌فروش فریبکار نیست. در حالی که هیچ سرنخی از متهم در دست پلیس نبود، در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان متوجه شدند که میوه‌فروش فریبکار بعد از دستبرد به حساب مشتریان پول‌ها را به چند حساب دیگر منتقل کرده‌است. بررسی‌ها در این‌باره ادامه داشت تا اینکه اولین سرنخ پرونده از شهرستان تبریز به دست پلیس فتای تهران رسید. تجسس‌های پلیس نشان داد از کارت‌هایی که پول مشتریان به آن‌ها منتقل شده‌بود، در شهرستان تبریز برداشت شده‌است. محل برداشت هم یک مغازه فروش گوشی تلفن همراه بود. صاحب مغازه وقتی در این‌باره تحقیق شد، گفت که مردی با چند کارت عابربانک به مغازه‌ام آمد و گوشی تلفن همراه خرید. او خودش را مهدی معرفی کرد و گفت که راننده است و مسافری را از تهران به تبریز آورده و کارت‌ها متعلق به مسافرش است که از او خواسته برایش گوشی بخرد.
بعد از به دست آمدن این سرنخ کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که مرد میوه‌فروش چند همدست دیگر هم دارد و آن‌ها بعد از انتقال پول به حساب‌های دیگر برای نقد کردن آن به تبریز سفر کرده‌اند. بعد از آن بود که شناسایی اعضای باند در دستور کار پلیس قرار گرفت. مهدی، امیر، حسین و علی اعضای باند بودند که مخفیگاه آن‌ها در خیابان سلیمان‌خاطر شناسایی شد. همچنین مشخص شد حسین از مجرمان سابقه‌دار است که قبلاً به اتهام کلاهبرداری، جعل، سرقت، خرید و فروش مواد مخدر و توزیع پول‌های تقلبی بازداشت شده و به زندان افتاده‌بود. پس از به دست آمدن این اطلاعات، چهارم دی‌ماه مأموران پلیس راهی مخفیگاه متهمان شدند. حسین و امیر که در محل بودند بعد از اینکه از حضور مأموران با‌خبر شدند، قصد فرار داشتند و حسین در حالی که چاقو به دست داشت به مأموران حمله کرد، اما هر دو بازداشت شدند. مأموران پلیس در بازرسی از محل، چک‌های سفید امضای سرقتی، یک کیف پر از کارت‌های بانکی سرقتی و دفترچه‌ای که شماره و اطلاعات کارت‌های بانکی ثبت شده‌بود، مدارک جعلی، گواهینامه جعلی و یک دستگاه اسکیمر کشف کردند. در حالی که مأموران پلیس هنوز در مخفیگاه متهمان حضور داشتند، ناگهان در خانه باز شد و سومین عضو باند که علی نام داشت، وارد و بازداشت شد.
علی در بازجویی‌ها به عضویت در باند اعتراف کرد و گفت: با همدستی پنجمین عضو باند که یوسف نام دارد و همان میوه‌فروش فریبکار است، در شهر‌های مختلف اقدام به کپی‌کردن کارت‌های بانکی طعمه‌هایشان کرده و سپس دست به سرقت زده‌اند. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت، مخفیگاه یوسف شناسایی و ۲۰ دی ماه بازداشت شد و به جرائمش اعتراف کرد.
سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت:‌متهمان با قرار وثیقه میلیاردی برای تحقیقات بیشتر و سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار