کد خبر: 942618
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

علی اصغر کمالی زاده در گفت‌وگو با اظهار کرد: حدود 23 سال پیش، مسئولین ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا، 29 دی‌ماه را به عنوان روز هوای پاک اعلام کردند.
وی با اشاره به هدف نامگذاری این روز ادامه داد: با توجه به اینکه کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است، این روز با هدف ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه برای توجه به اهمیت نفس کشیدن در هوای پاک در شهرهای امروزی نامگذاری شده است.
وی توضیح داد: توجه به هوای پاک نباید به روز یا ایام خاصی از سال محدود شود بلکه هر روز باید برای ما روز هوای پاک باشد چون داشتن آسمانی آبی ضامن سلامت روح و جسم ما است.
این مسئول تاکید کرد: امسال مدیریت شهری کرج برای روز هوای پاک برنامه های ویژه ای دارد که  برگزاری همایش مدیریت سبز یکی از آنها است.
شهردار کرج در ادامه با اشاره به نقش مشارکت مردمی در داشتن هوایی پاک ابراز کرد: شهروندان می توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، استفاده از دوچرخه و یا پیاده روی در مسیرهای کوتاه، نقش خود را در داشتن هوایی پاک  ایفا کنند.
کمالی زاده توضیح داد: معاینه فنی به موقع خودروها هم تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی هوا و داشتن هوایی سالم دارد به همین دلیل از شهروندان تقاضا میشود حداقل سالی یک بار به مراکز مجاز معاینه فنی خودرو مراجعه و از دودزا نبودن و سلامت خودرویشان مطمئن شوند.
شهردار کرج در ادامه با اشاره به وظایف مدیریت شهری برای داشتن هوایی پاک افزود: مسئولان هم  باید با توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی و ایجاد دسترسی آسانتر شهروندان به  خطوط مترو، اتوبوس و تاکسی،کاری کنند که تعداد خودروهای شخصی و تک سرنشین در شهر کم شود.
وی گفت: مردم و مسئولین باید دست به دست هم دهند تا داشتن هوای پاک به آرزویی دست نیافتنی تبدیل نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار