کد خبر: 942559
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳
تشکیل پرونده‌های نزاع بین مردم یک پیام روشن دارد و آن بی‌توجهی شرکت‌کنندگان در نزاع به ساختار قانونی جامعه است. افراد به جای طرح شکایت در اداره پلیس با هم درگیر شده و حادثه‌ای خونین رقم می‌خورد. در پرونده‌ای که در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد کارگر ساختمان که با برادرش درگیر شده بود مهندس ساختمان را با اصابت یک میله به قتل رساند که حالا با اتهام قتل عمد در یک قدیمی قصاص قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار ما، تابستان سال‌۹۵، مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک پسر‌جوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد مقتول ۲۸‌ساله به نام مبین در جریان درگیری دو کارگر ساختمانی بر اثر اصابت میله به سرش مجروح شد و بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات فوت کرده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، پدر مقتول به عنوان شاهد حادثه که در محل حضور داشت در توضیح به مأموران گفت: «در لواسان ساختمانی در حال ساخت داشتم و چند کارگر آنجا مشغول کار بودند. روز حادثه همراه پسرم که مهندس بود سر ساختمان بودم که دو نفر از کارگرهایم به نام احمد و هادی با هم درگیر شدند. آن‌ها با هم برادر بودند و احمد در آن درگیری با سنگ شیشه تلویزیون هادی را شکسته بود به همین دلیل درگیری بالا گرفت. تلاش کردم تا آن‌ها را از هم جدا کنم، اما احمد دست بردار نبود.» مرد میانسال ادامه داد: «احمد برای کمک با پیمانکار ساختمان تماس گرفت و بعد از دقایقی پیمانکار آمد. او هم سعی کرد آن‌ها را آرام کند، اما احمد بیشتر عصبانی شد به همین دلیل میل گردی برداشت و به سمت مرد پیمانکار پرتاب کرد. با پرتاب میله گرد مرد پیمانکار جا خالی داد و به گردن پسرم خورد. مبین دچار خونریزی شد و زمانیکه او را به بیمارستان رساندم به خاطر شدت خونریزی فوت کرد.»
بعد از توضیحات پدر مقتول، احمد بازداشت شد. او در همان بازجویی‌های اولیه به جرمش اقرار کرد و بعد از بازسازی صحنه جرم روانه زندان شد. پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه رسیدگی به پرونده که در همان شعبه به ریاست قاضی توکلی تشکیل شد، اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: «هادی برادرم بود و پسر تنبلی بود. او همیشه کار‌های سخت را به من می‌سپرد و از زیر کار‌ها در می‌رفت. روز حادثه از او خواستم کاری انجام دهد، اما باز طفره رفت به همین دلیل عصبانی شدم و تصمیم گرفتم او را ادب کنم. همین بهانه درگیری شد و در آن درگیری شیشه تلویزیون شکست و دعوا بالا گرفت. با پیمانکار ساختمان تماس گرفتم، اما او هم وقتی سر ساختمان رسید توجهی به حرف‌هایم نکرد. فکر کردم می‌خواهد مرا فریب دهد به همین دلیل از شدت عصبانیت یک میله گرد برداشتم و به طرفش پرتاب کردم. همان لحظه او جا خالی داد و میله گرد به گردن پسر صاحب ملک برخورد کرد.» متهم در آخرین دفاعش گفت: «در این مدت مقتول را فقط یکبار دیدم و آدم شریفی بود. خصومتی هم با او نداشتم و درگیری بین ما دو برادر بود. هادی جلوی همه به من فحاشی کرد و پیمانکار هم به جای نصیحت هادی قصد داشت مرا آرام کند. همین باعث شد بیشتر عصبانی شوم و میله گرد را پرتاب کنم، اما اشتباهی به طرف مقتول رفت و به گردنش برخورد کرد. از اولیای‌دم درخواست گذشت دارم.» در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار