کد خبر: 942438
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: به زودی لایحه انتخاب شهروند نمونه را تهیه و تدوین کرده تقدیم شورای شهر خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در گذشته انتخاب شهروند نمونه و تجلیل و تکریم از آنها انجام شده بود که ما قصد داریم در توسعه این حرکت ارزشمند شاخص‌ها و آیتم‌های انتخاب شهروند نمونه را تهیه و تدوین کرده تا به تصویب شورای شهر برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدام همه ساله از شهروندانی که شهرداری را در انجام ماموریت‌های مختلف یاری می‌کنند تجلیل و تکریم کنیم.

شهردار اردبیل افزود: ما به معنای واقعی به همراهی و همکاری شهروندان در عملیاتی شدن بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌هایمان نیازمندیم تا بتوانیم با مشارکت شهروندان به توسعه و عمران و پیشرفت همه جانبه شهر کمک کنیم.

لطف‌اللهیان در مورد صراحت قانونی در استفاده افراد متعدد از تخفیف عوارض بر مبنای قولنامه‌های تهیه شده بیان کرد: برای اینکه هر فرد یک بار از تخفیف عوارض در قولنامه‌ها استفاده کند بهتر است در تعرفه سال آینده به صراحت این بهره‌مندی از امتیاز خاص را تعریف و تبیین کنیم.

وی در ادامه به طرح ارائه شده اعضای شورا در ارتباط با ساماندهی کارگران غیررسمی و میدانی اشاره کرد و گفت: قرار شد در این زمینه نیز شهرداری لایحه‌ای را با هدف ساماندهی کارگران غیررسمی و میدانی ارائه کند تا مشکلات در این حوزه به ویژه مخدوش شدن چهره شهری به دلیل حضور کارگران در میادین و محلات مختلف شهر برطرف شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: ما به سرعت نمی‌توانیم مکانی را برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها فراهم کنیم بلکه براساس مسئولیت اجتماعی سعی خواهیم کرد به شکل پایدار در این زمینه آئین‌نامه اجرایی تهیه و تدوین کرده تا ساماندهی کارتن‌خواب‌ها را با همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف به انجام برسانیم.

لطف‌اللهیان در مورد اقدام دو سال گذشته شهرداری در جمع‌آوری معتادان متجاهر تصریح کرد: ما نه براساس مسئولی قانونی بلکه براساس مسئولیت اجتماعی هم در جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و هم کارتن‌خواب‌ها که تعدادشان در اردبیل محدود است برنامه‌ریزی‌های هدفمندی را انجام می‌دهیم تا در این زمینه تعیین تکلیف انجام شود.

وی همچنین در مورد طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد گفت: ما همچنان در محلی که هم اکنون نیز وجود دارد نسبت به زنده‌گیری سگ‌ها و انتقال آنها به این مکان اقدام می‌کنیم اما به معنای واقعی زنده‌گیری یکی از پیچیده‌ترین کارها و اقداماتی است که حتی به رغم انتخاب پیمانکاران روند کار را کند کرده است.

شهردار اردبیل به دستورالعمل اجرایی وزارت کشور در این زمینه اشاره و اظهار کرد: ما تنها موظف به زنده‌گیری و انتقال به یک مکان مشخص هستیم و به هیچ وجه اتلاف سگ‌ها در دستور کار شهرداری نیست.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از حمله سگ‌ها به شهروندان گزارش نشده و بسیاری از این سگ‌ها نه تنها ناقل بیماری نیستند بلکه ما باید به جای اتلاف این سگ‌های بی‌آزار نسبت به رفتار مهربانانه با آنها اقدام کرده و حتی با کمک برخی خیرین و افراد خیرخواه سعی در تامین غذای موردنیاز آنها داشته باشیم.

وی از مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد با هدف کمک به شهرداری برای زنده‌گیری و پناه دادن به این سگ‌های ولگرد در سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا زمین یک هکتاری واگذار شده از سوی منابع طبیعی را تملک کرده و در آینده از آن به عنوان محل نگهداری این سگ‌ها استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر