کد خبر: 942423
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی مطرح کرد:
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب را شکوهمندتر از هرسال برگزار می کنیم و امسال از سیره حضرت فاطمه(س) در این برنامه ها الهام خواهیم گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان با اشاره به نقشه های شوم دشمنان با هدف جلوگیری از برگزاری جشن امسال ایام الله دهه فجر گفت: با دست به دست هم دادن همه تشکل های مربوطه می توانیم جشن امسال را شکوهمند تر از هر سال برگزار کرده و با متحقق ساختن آرمان های والای انقلاب اسلامی نیزه ای بر قلب دشمنان ایران و اسلام فرو بریم.

وی در مورد سامانه جامع مساجد آذربایجان شرقی، سما، توضیح داد: در اولین مرحله از بارگذاری این سامانه، که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، امام جمعه شهر تبریز رونمایی شده بود، اطلاعات اولیه تمامی مساجد شهرستان های استان و با کمک روسای شهرستان ها بر روی سایت نوشته شده اند.

وی در مورد دومین مرحله از بارگذاری اطلاعات مساجد استان بر روی این سامانه گفت: سه فرم در قالب دومین مرحله بارگذاری سامانه آماده سازی شده است که پس از پایان یافتن این مرحله، اطلاعاتی همچون، ویژگی های مساجد، پایگاه های مقاومت مسجد، نام فرمانده پایگاه، اسامی هیئت امنا، اسامی انجمن های اسلامی مسجد و شهدای محله و مسجد نیز به ویژگی های قبلی اضافه خواهند شد که این بارگذاری اندکی طول خواهد کشید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سومین مرحله بارگذاری اطلاعات این سامانه را نیز این چنین توصیف کرد: در سومین مرحله از بارگذاری اطلاعات برای هر مسجد آیکون اختصاصی طراحی می شود.

حسینی در مورد فواید سامانه سما بیان کرد: سامانه سما امر گزارش گیری از مساجد و اطلاع رسانی به آن ها را آسان تر می کند.

وی در ادامه در مورد مساجد شهر تبریز گفت: ۸۵۰ باب مسجد و ۶۸ باب حسینیه در شهرستان تبریز مشغول به کار هستند، که اسامی آنها بصورت ناحیه بندی شده وارد سامانه سما شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ضمن ابراز نارضایتی از کم کاری ائمه جماعت در ثبت اسامی در سامانه جامع اعلام مبلغ، سجام، اعلام کرد: تعداد ائمه‌ جماعت وارد شده به سامانه سماج، ۷۳۵ نفر است، البته تعداد واقعی ائمه‌ جماعت بسیار بیشتر از این رقم است و کم کاری ائمه جماعت در ثبت اسم در سامانه سجام کاملا مشهود است.

حسینی در مورد سامانه سجام توضیح داد: نقطه قوت سامانه سجام اتصال به سامانه سمتای قم است، که این اتصال موجب بهبود امر توزیع شبکه تبلیغی برای ایام مختلف مانند، مناسبت های انقلاب اسلامی، ایام فاطمیه، ماه محرم الحرام و صفر، ماه رمضان و سایر این ایام می شود، بطوری که بدون احتساب ائمه جماعت توزیعی برای ایام فاطمیه، تعداد ۷۵ هزار نفر روز نیروی تزریقی که در برنامه سال جاری بوده محقق شده است.

وی با اشاره به تطابق تاریخی ایام الله دهه فجر با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب، در حال فرصت جویی هستند تا به جهانیان بگویند ایرانیان، انقلاب خود را مقدم بر ایام سوگواری فاطمیه می دانند در حالی که ما می‌خواهیم، با تاکید بر چله در چله انقلاب، ارزش و احترام ایام فاطمیه را هم نگه داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر لزوم انتقال پیام انقلاب به نسل جوان گفت: جشن انقلاب نباید محدود به آذین بندی خیابان ها باشد و با عنایت به اینکه انقلاب ایرانیان برگرفته از مکتب علوی و عاشورایی است، در پی گفتمان سازی انقلاب هستیم.

حسینی ضمن اشاره به لزوم الگو گیری جوانان از اسوه حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه گفت: زندگی حضرت فاطمه (س) بخصوص در دوره سوم زندگی ایشان، از زمان رحلت پدر بزرگوارشان تا دوران مرگ، الگوی خوبی برای جوانان انقلاب است، همانطوری که حضرت فاطمه(س) سینه خود برای دفاع از ولایت سپر کردند، ایران اسلامی نیز نیازمند سینه سپران راه ولایت است.

وی با اشاره به اهداف والایی که انقلاب اسلامی دنبال می کند، بیان کرد: شرط تداعی این اهداف وجود برنامه ریزی و انسجام بین تشکل های مرتبط است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همچنین اظهار کرد: با تحقق یافتن آرمان های والای انقلاب اسلامی می توانیم به قدرت اول جهان تبدیل شده و دست مدد مستضعفین جهان باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر