کد خبر: 942419
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: آمار فوتی های حوادث رانندگی در جاده های این استان در 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال 26 درصد افزایش داشته است.

اروجعلی علیزاده روز چهارشنبه در نشست شورای تامین استان که به موضوع ایمن سازی راه ها اختصاص داشت، افزود: در این مدت 500 نفر در جاده های برون شهری استان بر اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند که بیشترین آمار فوتی با 58 درصد رشد به خرداد ماه امسال مربوط است.
وی اظهار داشت: علت اصلی وقوع 75 درصد از سوانح جاده ای در آذربایجان شرقی به انحراف و تجاوز به چپ رانندگان وسایل نفلیه، بی توجهی به جلو و سرعت غیرمجاز است.
علیزاده با اشاره به حادثه خیز بودن جاده های ورودی بیشتر شهرهای استان، گفت: با همکاری دیگر نهادهای مربوطه در تلاشیم آنها را برطرف کنیم، چون در هر شرایط ایمنی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای حفظ جان شهروندان است.
 معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست، رشد آمار حوادث رانندگی در استان را ناخوشایند خواند و گفت: این آمار ارتباط مستقیم با عوامل انسانی، استاندارد نبودن برخی خودروهای داخلی، نبود فرهنگ رانندگی صحیح و همچنین ناکافی بودن آموزش رانندگی دارد، از این رو با واکاوی و رفع هر کدام از این علل و عوامل، باید کوشید آمار تصادف ها کاهش یابد.
جواد رحمتی، نصب دوربین های ثبت تخلفات و علایم و ابزارهای کاهنده سرعت را در نقاط حادثه خیز استان ضروری برشمرد.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که این راهکارها تاحدی می تواند در کاهش مرگ و میر و خسارات حوادث جاده ای موثر باشد؛ بر این اساس افزایش، ساماندهی و استاندارد سازی راهکارهای ارایه شده جزو برنامه های آتی شورای تامین استان خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر