کد خبر: 942401
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
نیویورک‌تایمز به تازگی در گزارشی برای سال ۲۰۱۹ به امریکایی‌ها پیشنهاد کرد که از دیدن کشور ایران غفلت نکنند. این رسانه امریکایی با تیتر «به این جواهر خاورمیانه نزدیک شوید»، ایران را به عنوان یکی از این مقاصد بسیار خوب برای سایر مردم جهان مورد تأکید قرار داده است. این اقدام نیویورک‌تایمز، در حالی صورت گرفته است که چندی پیش وزارت امور خارجه امریکا، شهروندانش را از سفر به ایران به‌طور رسمی منع کرده بود و به آن‌ها توصیه کرد به کشورمان سفر نکنند!
عليرضا سزاوار
روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اینکه ثبات در ایران برقرار است، از علاقه جوانان برای ورود به تحصیلات تکمیلی خبر داده و نوشته، آموزش زبان‌های خارجی در ایران بسیار گسترده است، اما از سوی دیگر غرور ایرانی همراه با افتخار به اقتدار و فرهنگ ایرانی در میان ظهور بحران در عراق و سوریه هم قابل رؤیت است.
به نوشته این نشریه چپگرا، ایران به‌صورت بالقوه سرزمین فرصت‌های بزرگ است، ولی به نظر می‌رسد بریتانیا و امریکا در موقعیتی هستند که ممکن است موج اول بهره‌وری از موقعیت‌های اقتصادی ایران را، زمانی که از راه برسد (پس از گذار ایران از تحریم‌ها) از دست بدهند.
نیویورک تایمز همچنین در این گزارش خلاقیت جوانان ایرانی در مؤسسات دانش‌بنیان را سرزنده توصیف می‌کند و معتقد است: اینجا (ایران) به نظر می‌رسد عطش شدیدی برای گسترش فناوری وجود دارد و متوجه نمی‌شوید که حتی بخش‌های آموزشی هم از تحریم‌ها رنج می‌برند.

با محبت‌ترین مردم هستند
نظر برخی از خوانندگان نیویورک‌تایمز درباره پیشنهاد سفر به ایران در بخش کامنت‌های توئیتری این گزارش در صفحه روزنامه جالب توجه است. خانم نورما لی که خود بار‌ها به ایران سفر داشته به کنایه می‌نویسد: از اینکه سرانجام ایران را تأیید کردید، سپاسگزارم!
نورما لی، یکی از خوانندگان نیویورک تایمز در بخش نظر‌های مربوط به این گزارش نوشته است: «از اینکه سرانجام ایران را تأیید کردید، سپاسگزارم. من به مدت ۱۰ سال سرپرست IranCustomTours بودم و برای صد‌ها امریکایی تور‌های آسان و امنی را برنامه‌ریزی کردم. هرکسی بازمی‌گشت از اینکه واقعیت پشت تخریب‌های رسانه‌ای را می‌دید، قدردان بود. علاوه بر مکان‌های شگفت‌انگیز، همان‌طور که آنتونی بوردین، سرآشپز و مجری امریکایی هم بر آن تأکید کرد، ایرانی‌ها بامحبت‌ترین مردم هستند.»

سفر به ایران متفاوت از جا‌های دیگر است
ویلیام دیسرو، دیگر خواننده‌ای است که پیشنهاد می‌کند از موقعیت کنونی سفر به ایران باید استفاده کرد و توضیح داده است: «سفر به ایران با دیگر کشور‌های خاورمیانه بسیار متفاوت است. اکثر جوانان ایرانی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و به همین دلیل سطح برخورد مناسبی دارند. بسیاری از افراد در خیابان می‌توانند شما را با اندکی زبان انگلیسی راهنمایی کنند. مشکلی که وجود دارد این است، زیرساخت‌های مناسب شهری برای توریست‌ها کاملاً مهیا نیست. مثلاً هتل‌ها کم است، ولی در عوض تاکسی زیاد است. بیشتر سفر‌های شهری را برای روز جمعه بگذارید. چون جمعه تعطیل هستند و ترافیک نیست.»

اعتراف رسانه ملکه
این در حالی است که حدود یک ماه قبل هم خبرنگار رسانه سلطنتی «بی‌بی‌سی» در سفر به ایران گزارش داده بود که در اینجا متوجه نمی‌شوید ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد! «جیمز لاندیل» همچنین در این گزارش درباره گفت‌و‌گو‌های خود با مردم ایران می‌گوید: «اگر شما اینجا از مردم سؤال کنید که چقدر (درباره تحریم‌های امریکا) نگران هستید، آن‌ها به نشانه ناچیز بودن تحریم‌ها شانه‌های خود را تکان می‌دهند و می‌گویند، ما قبلاً هم از تحریم‌ها نجات یافتیم و احتمالاً باز هم نجات خواهیم یافت.»
خبرنگار بی‌بی‌سی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهری در پایتخت ایران همچنان دچار مشکل است، اما از بهبود سیستم حمل‌و‌نقل عمومی در شهر‌های بزرگ ایران خبر داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار