کد خبر: 942395
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
روحانی در نشست مشترک هیئت‌وزیران با استانداران:
روحانی با تأکید بر اینکه باید ذخایر کالا‌های اساسی کشور، همیشه در حد مطمئن باشد، گفت: امروز ذخایر کالا‌های اساسی کشور بهتر و بیشتر از هر زمان دیگری است و این یکی از اقدامات ارزشمند دولت است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی دیروز در نشست مشترک هیئت وزیران با استانداران سراسر کشور، اظهار داشت: مردم مطمئن باشند تمام مسئولان برای تأمین کالا‌های اساسی اعم از تأمین ارز، با همه توان در تلاشند و نباید هیچ‌گونه نگرانی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ۲۶ دی‌ماه یادآور حوادث بسیار خوشحال‌کننده برای ملت ایران با فرار شاه است، گفت: آنچه موجب این فرار غیراختیاری شد، رسیدن فاصله حاکمیت و نظرات مردم به جایی بود که دیگر برای آن‌ها قابل جبران نبود. روحانی تصریح کرد: در یک حکومت مردمی و مردم‌سالار که یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایجاد چنین حکومتی است، باید همواره افکار عمومی و نظرات جامعه و آنچه مورد نظر مردم است، حتی برای اصلاح امور و تحولات، مد نظر باشد.

واقعیت جامعه با آنچه دشمن القا می‌کند متفاوت است
روحانی با اشاره به سفر‌های اخیر خود به استان‌های کشور و حضور پرشور مردم، اظهار داشت: آنچه در این سفر‌ها کاملاً مشهود است، تفاوت کامل واقعیت جامعه با آن چیزی است که در تبلیغات رسانه‌های خارجی راجع به مردم ایران وجود دارد. رئیس جمهوری افزود: متأسفانه صفحه تبلیغات چه در فضای مجازی و چه در دیگر فضا‌ها تحت تأثیر القائات و تبلیغات دشمنان نظام است و نسخه‌ای که از غرب در صفحه تبلیغات پیچیده می‌شود در فضای مجازی، تلویزیون‌ها و رسانه‌ها منتشر می‌شود و عده‌ای هم آن را دنبال و تکرار می‌کنند و همان کسانی که می‌دانند این تبلیغات از اول دروغ است، کاسه در دست گرفته و در صف می‌ایستند. روحانی ادامه داد: هنگامی که در استان‌های کشور و در بین مردم حضور پیدا می‌کنیم، می‌بینیم که مردم بسیار هوشیارتر از تصورات دشمنان ما هستند و البته این بدان معنا نیست که مردم مشکلات ندارند. رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، اظهار داشت: مردم در زندگی، کسب و کار، فعالیت، واردات و صادرات، تولید، بازار و معیشت خود، مشکلاتی دارند، اما، چون می‌دانند ریشه این مشکلات عمدتاً از سوی دشمنان طراحی شده و آن‌ها آغازگر این صحنه برای ما و منطقه هستند، کاملاً در محاسبات خود سهم دولت، دیگر دستگاه‌ها و داخل و خارج را می‌سنجند.

فناوری ماهواره را دنبال خواهیم کرد
روحانی با اشاره به پرتاب ماهواره پیام که اولین ماهواره عملیاتی کشور بود، گفت: در این پرتاب موفقیت‌های خوبی داشتیم و البته ناکامی‌هایی جزئی هم به وجود آمد، اما در مجموع دستاورد مثبت و بسیار خوبی بود. در زمینه پرتاب‌کننده و در زمینه ساخت ماهواره به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کردیم و این بدان معنا است که ایران امروز در این مسیر قرار گرفته و اشکالاتی جزئی که وجود دارد، ظرف چند ماه آینده برطرف خواهد شد. رئیس جمهوری ادامه داد: مردم بدانند که کشور ما در این فناوری موفق بوده و توانستیم وارد فضا شویم و این برای کشاورزی، محیط زیست، کسب اطلاعات مورد نظر و حفظ جنگل‌ها و مراتع بسیار حائز اهمیت بوده و آن را دنبال خواهیم کرد.

مردم هوشیارتر از تصورات دشمن هستند
روحانی با بیان اینکه امروز امریکایی‌ها برخلاف تعهدات خود و با همراهی چند کشور در منطقه به فکر اعمال فشار حداکثری به ملت ایران افتاده‌اند، گفت: چشمان مقام‌های امریکایی، به جمهوری اسلامی ایران و نگرانی آن‌ها از توانمندی ملت ایران است و با همه توان به دنبال اعمال فشار در زمینه درآمد‌های ارزی، حمل و نقل و ارتباطات بانکی ما هستند که باید با هر سه مورد مقابله و در برابر آن‌ها ایستاده و راه‌حل مناسب را پیدا کنیم. رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم ما بسیار هوشیارتر از تصورات دشمنان هستند، وزرا و استانداران را به تلاش بیشتر برای رفع مشکلات و عبور از تحریم‌های ضد ایرانی امریکا فرا خواند و تأکید کرد که امریکایی‌های نگران از توانمندی ملت ایران، به دنبال اعمال فشارحداکثری هستند، اما این فشار‌ها بی‌نتیجه خواهد بود.
روحانی تأکید کرد: مردم عزیز ایران مطمئن باشند که دولت لحظه‌ای در این راستا آرام ننشسته و همه توان خود را به کار گرفته است و این توان می‌تواند ما را از مشکلات عبور دهد. وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل اقدامات خوبی به انجام رسیده و اخیراً ناوگان حمل و نقل دریایی کشور افزایش خوبی یافته است، گفت: در حال حاضر ۱۰ فروند به کشتی‌های حمل و نقل قاره‌پیمای کشور افزوده شده و این خبر خوشحال‌کننده‌ای است که می‌تواند اتکای ما به دیگران را در این حوزه کاهش دهد.

شرایط بانکی بهتر از ۲ ماه گذشته است
روحانی با بیان اینکه تلاش خوبی در زمینه مسائل بانکی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل ارزی، تبادلات بانکی نسبت به دو ماه گذشته در شرایط بهتری قرار گرفته، اما هنوز باید اقدامات بیشتری انجام دهیم. رئیس جمهوری با بیان اینکه امریکایی‌ها می‌خواهند روابط ایران را با دیگر کشور‌ها به بهانه‌های مختلف قطع کنند، گفت: ما باید از طرق مختلف این روابط را گسترش دهیم و بنابراین تا جایی که می‌توانیم با کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها با پول ملی خودمان کار می‌کنیم. روحانی افزود: با تبادل با پول ملی، شرایط بهتر شده و نقل و انتقال مالی و صادرات و واردات را تسهیل خواهد کرد.
رئیس جمهوری مسائل بانکی در کشور را از دیگر مشکلات دانست و گفت: بانک‌ها هم نعمت هستند که می‌توان از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی استفاده کرد و هم نیاز به اصلاحات دارند که در این راستا بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، دولت، مجلس، قوای سه‌گانه و به‌ویژه خود بانک‌ها باید کمک کنند. رئیس جمهوری ادامه داد: تمام مشکلاتی که امروز وجود دارد به واسطه آن است که نقدینگی به اندازه کافی در کشور وجود ندارد و بانک‌ها نقدینگی‌های خود را در اموالی که در اختیار دارند، حبس کردند که باید آزاد شوند تا بتوانیم فعالیت کنیم. روحانی از گسترش فساد به عنوان دیگر مشکلی که با آن مواجه هستیم نام برد و اظهار داشت: تحریم به ظاهر به رشد و توسعه کشور و زندگی مردم فشار وارد می‌کند، اما اثر بسیار بد آن گسترش فساد است. رئیس جمهوری با بیان اینکه تحریم، انحصار و چند نرخی بودن فسادآور است، گفت: به دلیل آنکه ارز به صورت چند نرخی در اختیار قرار می‌گیرد، فساد ایجاد می‌کند و این نیاز به مراقبت و دقت بالا دارد.
روحانی با بیان اینکه درست است که برای مبارزه با فساد نیاز به دستگاه نظارتی و دادگاه داریم، اما اساس در این راه شفافیت است، خاطرنشان کرد: این فضای مجازی است که می‌تواند این شفافیت را به وجود بیاورد. رئیس جمهوری افزود: امکانات فضای مجازی روزانه گسترش پیدا می‌کند و فیلتر و فیلترینگ هم به تدریج به تاریخ خواهد پیوست و اثر آن تا زمانی محدود مؤثر است.

شبانه دام از مرز غربی قاچاق می‌شود
رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر مسیر گردش پولی که از بانک مرکزی برای تهیه مواد اولیه خارج می‌شود را به درستی نظارت نکنیم، دچار مشکل خواهیم شد، گفت: امروز یکی از مسائل مهمی که باید برای جلوگیری از قاچاق کالا مورد توجه قرار گیرد، مرز‌های کشور است. امروز بخشی از کالا‌های اساسی مورد نیاز از کشور قاچاق می‌شود به طوری که شبانه تعداد زیادی دام و گوسفند از مرز غربی کشور خارج می‌شوند و از سوی دیگر باید برای تهیه گوشت مورد نیاز مردم از کشوری دیگر با هواپیما گوشت وارد کنیم. روحانی خاطرنشان کرد: همه باید در این زمینه کمک کنیم و اگر نیرو‌های مرزبانی، سپاه، ارتش و بسیج به صحنه نیایند، نمی‌توانیم با این مشکل مقابله کنیم و یکی از مسئولیت‌های مهم استانداران حراست از منافع ملی و کالا‌های اساسی است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
کلا وضعیت ایران بهتر از هر دوره ای در تاریخ است . روحانی واقعا بترس از خداوند اینقدر بازی سر مردم در نیار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار