کد خبر: 942388
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر مطرح کرد
سلیم غفوری عضو هیئت انتخاب بخش مستند جشنواره فیلم فجر درباره آثار راه یافته به این بخش توضیحاتی را ارائه داد و عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر بستری است که همه فیلمساز‌ها می‌توانند آثار خود را به آن ارسال کنند، اما فیلتری هم وجود دارد و فقط آثار بلندی که بالای ۷۰دقیقه هستند، امکان ورود به بخش مسابقه را پیدا می‌کنند.
نوید پارسا
مدیر شبکه مستند و عضو هیئت انتخاب بخش مستند سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، درباره کیفیت آثار راه‌یافته به این بخش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امکان ارسال اثر برای همه مهیا بود، اما درجه کیفی آثار نیز با هم متفاوت بود. از حدود ۴۵ اثری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، هیئت انتخاب با دقت بالا و بحث‌هایی که پیرامون هر مستند داشت، پنج اثر را طبق آیین‌نامه انتخاب و معرفی کرد.
غفوری با اشاره به اینکه ما مجبور بودیم بین آثار خوب ارسال شده فیلم‌های برتر را انتخاب کنیم، بیان کرد: تعداد آثار خوبی که به دبیرخانه جشنواره رسید، بیشتر از این پنج اثر بود. اگر می‌توانستیم انتخاب بیشتری داشته باشیم، امکان معرفی ۱۱‌فیلم را داشتیم که بتوانند در بخش مسابقه مستند جشنواره فیلم فجر به رقابت بپردازند. وی ادامه داد: اینکه آثار مستند صرفاً در سینما رسانه نمایش داده می‌شدند، شکل خوبی نداشت و امسال این اتفاق مبارک که فیلم‌های مستند علاوه بر سینما رسانه در چند سینمای دیگر نیز نمایش مردمی خواهند داشت، بسیار به دیده شدن آثار کمک خواهد کرد.
وی همچنین درباره حمایت شبکه مستند از آثار منتخب و نمایش آن‌ها در تلویزیون عنوان کرد: همه آثار صاحبان حقوقی دارند و ما در شبکه مستند با همه این مراکز در تعامل هستیم و با یک فرآیندی آثار را دریافت و پخش خواهیم کرد. صاحبان این آثار به دنبال اکران و حضور جشنواره‌ای فیلم‌ها هستند و احتمال دارد در بخش هنر و تجربه نیز آثار خود را اکران کنند.
غفوری درباره اینکه حضور مدیران تلویزیونی در سینما و جشنواره‌های سینمایی پررنگ شده است، تصریح کرد: اتفاقاً خیلی از مدیران سینمایی از مدیران رسانه‌ای در سازمان صدا و سیما بوده‌اند. امثال آقای داروغه زاده، احسانی و جعفری‌جلوه جزو آن دست از مدیرانی بوده‌اند که قبلاً در سازمان سینمایی و امروز در صدا و سیما مشغول به کار هستند. تعامل و همکاری مدیران این دو بخش همیشه خوب بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار