کد خبر: 942317
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: سپاه ۵۰ درصد هزینه هر طرح و پروژه‌ای که برای ایجاد امنیت پایدار و محرومیت زدایی در مناطق دورافتاده ارائه شود را، تقبل می‌کند.

جوان آنلاین: سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان در گفتگو با اخبار ۱۸:۳۰ گفت: بهره‌برداری از ۵۴۰۰ طرح عمرانی محرومیت‌زدایی سپاه در قالب قرارگاه‌های محرومیت زدایی نیروی زمینی در مرز‌های کشور صورت گرفته است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه طرح‌های عمرانی در دور افتاده‌ترین نقاط مرزی کشور انجام شده است گفت: این نقاط در مناطق حساس مرزی و مناطقی که کمتر به آن‌ها توجه شده است و یا امکان حضور نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر وجود ندارد انجام شده است.

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه محرومیت زدایی با امنیت و ایجاد شغل رابطه نزدیکی دارد، افزود: اگر در مناطق محروم و مرزی به ایجاد شغل و افزایش سطح اقتصادی مردم توجه شود در کنار حضور نظامی، امنیت پایدار بوجود خواهد آمد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه نگاه ما به امنیت یک نگاه پایدار است گفت: امنیت پایدار همان نگاهی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مد نظر دارد، زمانی اتفاق می‌افتد که مولفه‌های مختلف و همه جانبه را در نظر گرفته باشیم.

او افزود: یکی از مصادیق امنیت، امنیت نظامی در مرز‌ها است که با حضور نیروی نظامی برقرار می‌شود که ممکن است بدون حضور نظامی به مخاطره بیفتد، اما با حضور مردم و ایجاد طرح‌های عمرانی اشتغال زا امنیت پایدار و دائمی بوجود می‌آید.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۶ هزار شغل مستقیم در مرز‌های دور افتاده ایجاد کرده ایم افزود: در کنار امنیت نظامی مرزنشینان آرامش در زندگی و رفع دغدغه‌های اقتصادی آن‌ها آرامش پایدار را به دنبال خواهد داشت و از مهاجرت به شهر‌ها جلوگیری می‌کند.

پور جمشیدیان با بیان اینکه مرزنشینان باید شغل داشته باشند تا دنبال قاچاق نروند گفت: برخی از مرز نشینان که کار قاچاق می‌کنند سودجو نیستند، اما از روی ناچاری و بیکاری اقدام به قاچاق می‌کنند.

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان با اشاره به اینکه در مرز‌های جنوب شرقی کشور برخی از مردم که شناسنامه ایرانی دارند هنوز کپر نشین هستند و آب آشامیدنی ندارند، گفت: تامین مواد غذایی، خدمات عمرانی روستایی، بهداشتی و شغل جزئی از امنیت پایدار و جلوگیری از آسیب پذیری کشور است.

او با اشاره به اینکه برخی مرزنشینان و روستائیان کفش ندارند، افزود: باید مشکل اساسی مرزنشینان را بوسیله ایجاد شغل و مسکن برای همیشه برطرف کرد.

او با بیان اینکه تامین امنیت پایدار تنها وظیفه سپاه پاسدارن نیست افزود: نیروی زمینی سپاه پاسداران رسیدگی به مناطق محروم را جزئی از رسالت خود می‌پندارد اقدام به بستن قراردا‌های مختلف تولید مسکن کرده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به زحمات دولت در محرومیت زدایی افزود: تلاش‌های دولت کفایت نمی‌کند. اکنون ۷ گروه مهندسی در مناطق محروم در حال فعالیت هستند. ما حاضریم ۵۰ درصد هزینه‌های طرح‌هایی که سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برای محرومیت زدایی مناطق مرزی و کم بضائت ارائه می‌کنند را به عهده بگیریم.

پورجمشیدیان افزود: در هر پروژه عمرانی در مناطق محروم که با مشارکت هر گروه و سازمانی صورت گیرد همکاری می‌کنیم و نیازی به نام بردن از اسم نیروی زمینی سپاه نیست.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار