کد خبر: 942116
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
مدیرکل استاندارد کردستان:
مدیرکل استاندارد استان کردستان از نمونه‌برداری یک‌هزار و ۲۲۵ محصول در 9 ماهه‌ اول سال‌جاری در استان خبر داد.

منصور لهونیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: در راستای بررسی و کنترل کیفیت محصولات، با همکاری آزمایشگاه‌های همکار داخل و خارج استان و همچنین پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران، از یک‌هزار و ۲۲۵  مورد محصول واحدهای تولیدی و نمونه‌های گمرکی و همچنین نمونه‌های طاها، وارداتی و شکایتی نمونه‌برداری شد.

وی بیان کرد: از این تعداد 108 مورد محصول مربوط به نمونه‌های طاها، وارداتی و شکایتی بوده که به تفکیک صنعت در شاخه‌های بسته‌بندی و سلولزی، خودرو و نیروی محرکه و غذایی توسط آزمایشگاه اداره‌کل، آزمایشگاه‌های همکار داخل و خارج استان و همچنین پژوهشگاه آزمون به عمل آمده که 83 درصد آن منطبق و 17 درصد آن نامنطبق با استانداردهای مربوطه بوده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان با اشاره به جمع‌بندی آزمون‌های واحدهای تولیدی و نمونه‌های گمرکی تصریح کرد: یک‌هزار و 117 نمونه‌ی واحد تولیدی نیز در صنایع برق و الکترونیک، بسته‌بندی و سلولزی، خودرو و نیروی محرکه، ساختمانی و معدنی، شیمیایی، غذایی، مکانیک و فلزشناسی و مهندسی پزشکی آزمون شده است.

لهونیان در پایان اذعان کرد: در آزمون‌های صورت گرفته از نمونه‌های واحدهای تولیدی و گمرکی 80 درصد منطبق و 20 درصد آن با استانداردهای لازم نامنطبق بوده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر