کد خبر: 942115
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در چله انقلاب دستاوردهای فرهنگی این خیزش آگاهانه را با زبان هنر به مردم بگوییم که کنگره فرهنگ و هنر سپاه بهترین فرصت برای تشریح و تبیین آن می‌تواند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آل‌هاشم  در نشست مسئولان و اعضای کمیته‌های کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه با بیان اینکه تنها فردی که در کشور به مسئله فرهنگ توجه جدی داشته است شخص رهبر معظم انقلاب هستند، اظهار داشت: این کنگره فرصتی برای بیان دستاوردهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید این کنگره تبلور ما می‌توانیم در حوزه فرهنگ و هنر باشد، تصریح کرد: با وجود تلاش دشمنان، فرهنگ اسلامی در جامعه جا افتاده است و حضور جوانان در عرصه‌های دینی و انقلابی نشانه این هوشیاری و آگاهی نسل‌های سوم و چهارم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره مردمی شدن فرهنگ و هنر در دوران انقلاب اسلامی ادامه داد: در این چهل سال، ما توانستیم هنر و ادبیات متعهد را در عرصه فرهنگ جاگذاری و ثبت کنیم.

امام جمعه تبریز گفت: سرودها و شعرهای مردمی و انقلابی در این چهل سال جان تازه گرفته و رشد کرده است و این رشد و بلوغ را مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم.

آل‌هاشم افزود: در حوزه موسیقی مشروع، انقلابی و مناسبتی و همچنین ادبیات کودک و عرصه رسانه و مطبوعات نیز در دوران پس از انقلاب نیز تولیدات بسیار خوبی لحاظ کمی و کیفی اتفاق افتاده است.

وی گفت: عرصه سینما با وجود انتقاداتی که به این عرصه از هنر داریم، پیشرفت‌های خوب و قابل قبولی تاکنون داشته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد تفکر خودباوری در بین آحاد ملت پس از انقلاب اسلامی  و تربیت نسل جوان با آموزه‌های دین مبین اسلام  گفت: با ظهور انقلاب اسلامی مساجد به هویت اصلی خود بازگشت و به کانون تربیت نسل جوان تبدیل شدند.

حجت الاسلام حسن کاملی‌فر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این نشست با تشریح برنامه‌های کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه در تبریز، گفت: این کنگره در بخش‌های مختلف از جمله شعر، مداحی، هنرهای تجسمی و سرود خواهد بود.

کاملی‌فر با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: کنگره فرهنگ و هنر سپاه به دنبال تعمیق باورهای دینی و انقلابی است و در حقیقت رونمایی از قسمتی از ظرفیت فرهنگی و هنری سپاه خواهد بود.

این  کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه از ۹ تا ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی سپاه آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر