کد خبر: 942103
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
مدیرکل امور عشایری سمنان:
مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: راه اندازی شهرک گلخانه ای خلخالیه آرادان به بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

حمیدرضا حسینی افزود: اجرای این طرح در سفر کاروان تدبیر وامید به استان سمنان در اواسط آذر امسال به تصویب رسید و با اجرای این طرح برای بیش از 100 نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: ساخت شهرک گلخانه ای آرادان برعهده اداره کل امور عشایری استان سمنان است و برای سال 98 بیش از 20 میلیارد ریال برای اجرای این طرح اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان با بیان اینکه این طرح در سه گام انجام می شود، گفت: این طرح در قالب طرح دامپروری و تولید محصولات کشاورزی به صورت گلخانه ای است.
حسینی تصریح کرد: این طرح در 110 هکتار با حضور وزیر جهاد کشاورزی در آرادان همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان کلنگ زنی شد و برای سال 99 بیش از 30 میلیارد ریال برای تکمیل آن اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: به پیشنهاد سازمان امور عشایری ایران در بودجه سال 98 تامین اعتبار مالیات بر ارزش افزوده مستقیم به جای پرداخت به فرمانداری استان ها به اداره های کل امور عشایری واریز می شود.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: واگذاری انبارهای علوفه به مجموعه های عشایری از دیگر برنامه های مثبت دولت برای سال آینده مالی است که با این اقدام کیفیت خدمات به این بخش افزایش می یابد.
عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر