کد خبر: 942053
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
در سفر به استان گلستان
رئیس‌جمهور استان گلستان را استان وحدت اقوام و مذاهب و گلستان ایران دانست و اظهار داشت: از این استان جز بوی برادری و اتحاد استشمام نکرده‌ایم و دست بزرگان استان را به خاطر این وحدت می‌بوسیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس‌جمهور استان گلستان را استان وحدت اقوام و مذاهب و گلستان ایران دانست و اظهار داشت: از این استان جز بوی برادری و اتحاد استشمام نکرده‌ایم و دست بزرگان استان را به خاطر این وحدت می‌بوسیم.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جمع مردم در ورزشگاه تختی گنبد کاووس با اشاره به اینکه در روز‌های پیش رو دو ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم، گفت: ماهواره پیام با ماهواره‌بر ساخت دانشمندان و دانشگاه امیرکبیر به زودی در ۶۰۰ کیلومتری مدار زمین قرار می‌گیرد.

گلستان استان وحدت اقوام و مذاهب است

روحانی با بیان اینکه استان گلستان باید استان وحدت اقوام و مذاهب نام گیرد، گفت: این استان عزیز و بزرگ در راه دفاع از کشور نزدیک به ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد ۵۱۲ شهید مربوط به شهر گنبد است و این نشان می‌دهد شیعه، سنی و اقوام مختلف برای کشور، نظام و وطن، ایثار و فداکاری می‌کنند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه گلستان دارای مردمانی خوب و با همزیستی مسالمت‌آمیز و برادری می‌باشد، تأکید کرد: خوشحالیم که از این منطقه هیچ‌گاه بوی اختلاف استشمام نکرده‌ایم و دست همه بزرگان این دیار را به خاطر این وحدت و اعتماد می‌بوسم. اینجا سرزمینی است که همواره در آن ایستادگی و مقاومت به عنوان یکی از صفات برجسته مردمان این دیار مطرح بوده است. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مهم این است که امروز همه کاره کشور ملت ایران است که در همه انتخابات تصمیم می‌گیرد چه کسی بر کرسی مسئولیت بنشیند، تصریح کرد: هر کاری برای مردم کنیم، ذره کوچکی است از وظایف بزرگی که بر دوش داریم.

۲ ماهواره ایرانی به زودی به فضا پرتاب می‌شود

دکتر روحانی با اشاره به پرتاب دو ماهواره به فضا طی روز‌های آینده توسط جوانان دانشگاهی و تحصیلکردگان غیور ایرانی، گفت: ماهواره ساخت ایران پیام که توسط ماهواره‌بر ساخت ایران و به همت ایثارگران و تلاش جوانان غیور در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده است به زودی در ۶۰۰ کیلومتری فضا قرار می‌گیرد. این ماهواره می‌تواند وضعیت آب و هوا، کشاورزی، آب‌های سرزمینی و جنگل‌ها را برای کشور رصد کند و اطلاعات لازم را در شش نوبت که از بالای کشور عبور می‌کند، در اختیار ما قرار دهد. روحانی با بیان اینکه این ماهواره اولین ماهواره بلند عملیاتی کشور عزیز ایران است، تأکید کرد: در گذشته که در این صنعت ورود کردیم ماهواره‌های تحقیقاتی متعددی پرتاب شد، اما این ماهواره عملیاتی است که روزانه همه مسائل کشور و سرزمین ایران را با دوربین و سنسور ارائه می‌دهد. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ثابت می‌کنیم ملت علم و دانش هستیم، تأکید کرد: آخرین آمار در بخش علمی نشان می‌دهد در زمینه ژنتیک جمهوری اسلامی ایران در کل منطقه و خاورمیانه مقام نخست را داراست و این نشان می‌دهد ما مردمی علم‌دوست و سرافراز هستیم و فناوری‌های مختلف، قدرت بزرگ علمی، اقتصادی و دفاعی برای ما به ارمغان می‌آورد.

آماده‌ایم با ۲ کشور منطقه مشکلات را حل کنیم

روحانی با بیان اینکه از توطئه دشمن هراس نداریم، مشکلات را پشت سر می‌گذاریم و اجازه نمی‌دهیم این مشکلات پیش روی ما باقی بماند، گفت: نه امریکا، نه صهیونیست‌ها و نه اذناب آن‌ها قادر نیستند که ملت بزرگ و رهبری شجاع را به زانو درآورند. ما در شرایط سختی هستیم که صهیونیست‌ها می‌خواهند ما را در برابر آنچه اهداف آنهاست از پا در بیاورند، اما نخواهند توانست. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه با همه توان در برابر دشمن خواهیم ایستاد، ادامه داد: شما به دنبال این هستید مردم ایران را از غذا، دارو و تجهیزات محروم کنید، اما ما با تمام دوستان خود در جهان و اکثر همسایگان در اطراف کشور و جنوب خلیج فارس برادر و دوست هستیم و بهترین روابط را با آن‌ها برقرار کرده‌ایم، به جز یکی دو همسایه که آماده‌ایم مشکلات را در این زمینه حل کنیم.

۶۰۰ هزار شغل ایجاد شده، اما بیکاری افزایش می‌یابد

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت تحول در اشتغال به عنوان مهم‌ترین مسئله روز کشور و اینکه جوانان در این مقطع حساس باید در مسیر اشتغال قرار بگیرند، گفت: از همه مسئولان گلستان قدردانی می‌کنم که از نظر آمار بیکاران، در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهشی هر چند اندک داشتیم که از ۷/ ۱۱ به ۷/ ۱۰ رسیدیم و با کمک مردم غیور و جوانان در کنار مسئولان تلاش داریم تا از مشکلات عبور کنیم. در فصل پاییز سال جاری نسبت به پاییز سال گذشته ۶۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده، اما در عین حال بر بیکاری نیز افزوده شد.

امروز فقط امتحان دولت نیست، امتحان همه است

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه برای ایستادگی در برابر دشمن، باید روی پای خود بایستیم، تصریح کرد: امریکا نظام بانکی، نفت و کشتیرانی کشورمان را تحریم کرده است، اما ما ایستادگی می‌کنیم که البته این کار آسانی نیست و اینکه روابط خود را با سایر کشور‌ها به رغم فشار‌های امریکا برقرار کنیم، کار آسانی نیست، اما به حول و قوه الهی انجام خواهیم داد. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز روز امتحان دولت به تنهایی نبوده بلکه امتحان همه است که باید در روز‌های سختی در کنار هم باشند، گفت: دولت خادم، نوکر و نماینده ملت است، اما همه باید دست به دست هم دهیم و اشتغال با کمک دولت و ملت در کنار یکدیگر ایجاد می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار