کد خبر: 942044
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
به‌رغم ثبت بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت حقوق بیش از نیمی از حقوق‌بگیران اطلاعاتشان در دسترس نیست و نهاد‌های ناظر اطلاعات حقوقی خود را ارائه نمی‌دهند
مهران ابراهيميان
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار مدیر دولتی مشغول به کار هستند، گفت: اطلاعات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سامانه حقوق و مزایا ثبت شده است.
به گزارش «جوان»، جمشید انصاری در نشست خبری دیروز گفت: طراحی سامانه حقوق و مزایا، در سال گذشته در دستور کار سازمان اداری و استخدامی قرار گرفته و در اردیبهشت ماه سال‌جاری نیز این دستورالعمل برای عضویت دستگاه‌ها در سامانه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ضرورت دسترسی به حقوق مدیران گفت: طبق قانون، شرط پرداخت حقوق، ثبت در سامانه است و اگر قرار بود به مر قانون عمل کنیم هفت تا هشت ماه، حقوق برای این افراد واریز نمی‌شد.
انصاری ادامه داد: در مهر ماه، بخشنامه‌ای صادر کردیم که هر یک از دستگاه‌ها، در سامانه اطلاعاتی خودشان گزینه‌ای ایجاد و پرداختی‌ها را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه قوه مجریه، بیشترین ثبت را داشته است، افزود: دستگاه‌های خارج از قوه مجریه، چندان تمایلی به ثبت اطلاعات ندارند؛ به‌خصوص دستگاه‌هایی که بیشترین ادعا را در این رابطه داشتند، کمتر همکاری کردند.

بنا بر اطلاعاتی که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه داده، نهاد‌هایی که بیشترین تأکید را بر شفاف‌سازی داشته‌اند و به نوعی خود نهاد ناظر هستند، کمترین همکاری را در اعلام حقوق‌های مدیرانشان در ثبت سامانه اطلاعاتی داشته‌اند.
وی گفت: یکی از این دستگاه‌ها صدا و سیماست که با وجود مدعی بودن هنوز اطلاعات را ثبت نکرده است.
معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: مجلس اولین قوه خارج از قوه مجریه بود که اطلاعات خود را ثبت کرد، اما دستگاه‌های وابسته به مجلس همچون دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها، یا مجموعه قوه‌قضائیه اطلاعات را وارد نکرده‌اند.

وی ادامه داد: برای ۱۶۸۳ دستگاه در سامانه، کاربر تعریف شده است؛ در‌حالی‌که باید ۳۶۴۶ کاربر معرفی می‌شد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
انصاری گفت: ۱۲۷۲ دستگاه قوانین مورد عمل خود در پرداخت و اسامی کارکنان را در سامانه مذکور وارد کرده است، این در حالیست که فقط ۴۰۰ دستگاه اطلاعات خود را از سامانه اطلاعاتی به سامانه حقوق و مزایای خود به سامانه اداری و استخدامی ثبت کردند.

وی افزود:۷۳۲ هزار و ۹۹۰ نفر از کارمندان اطلاعات دریافتی آن‌ها در سامانه مذکور ثبت شده است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: دستگاه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان که یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارمند دارند، اطلاعات را بارگذاری کرده و برای لینک شدن با سامانه ما اقدامات لازم در حال انجام است.
وی افزود: به طور کلی، اطلاعات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر حقوق‌بگیر بارگذاری شده است.

انصاری با بیان اینکه ۲۴۰ هزار نفر در قوه مجریه، با پست سازمانی مدیر و رئیس مشغول به کار هستند، گفت: در سامانه، حقوق مدیران کل به بالاتر ثبت می‌شود که مجلس ایراد گرفته و اعلام کرد کلمه مدیر در قانون به صورت عام ذکر شده است، از این رو طبق ابلاغیه جدید، حقوق تمامی مدیران و رؤسا ثبت خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: از نظر ما بیشتر از ۵۰ درصد اطلاعات، در سامانه ثبت شده است و ما آمادگی فراهم کردن زمینه دسترسی عموم مردم به سامانه را داریم که امیدواریم این موضوع هفته آینده در هیئت دولت مطرح شود.

قانون بازنشستگی به همکاری ۱۱۷۶ نفر خاتمه داد

انصاری در ادامه درخصوص قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به همکاری ۳۲۶ نفر در مجموعه دولت خاتمه داده شد.
وی افزود: از این تعداد ۱۱۰ نفر از مقامات و ۵۲ نفر از شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشور و مابقی نیز در مشاغل دیگری بودند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: به فعالیت ۲۰۰ نفر در سازمان صدا و سیما و ۶۵۰ نفر در نیرو‌های مسلح خاتمه داده شد.
وی گفت: در مجموع به فعالیت ۱۱۷۶ نفر در راستای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خاتمه داده شد و اسامی افرادی که مانده یا خارج می‌شوند نیز بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از نیمه آبان‌ماه سال‌جاری لازم‌الاجرا شد و دستگاه‌ها مکلف بودند افراد بازنشسته‌ای که به کار گرفته و مشمول استثنائات قانونی نبودند با آن‌ها تسویه کنند.

انصاری درباره استثنائات نیز چنین توضیح داد: برای دو نفر در وزارت بهداشت، یک نفر در وزارت راه و شهرسازی، یک نفر در وزارت نفت و یک نفر در وزارت جهاد‌کشاورزی مجوز ادامه کار گرفته شد.
وی ادامه داد: البته این پنج نفر به غیر از اجازه‌هایی است که به صورت کلی برای دستگاه‌ها گرفته شده است. به‌عنوان مثال دستگاهی برای تداوم فعالیت ۲۰ نفر مجوز گرفته که البته با توجه به اینکه هنوز نهایی نشده است، در اختیار ما نیست.

وی در خصوص نقطه نظرات مقام معظم رهبری در رابطه با این قانون گفت: از ابتدا نیز این نقطه‌نظر بود که نمی‌توان این قانون را صفر و یک دید؛ برخی از افراد تخصصی دارند که نمی‌توان خلأ وجودی آن‌ها را جبران کرد. مخاطب رهبری نیز مجلس بود. با ابلاغ رئیس مجلس مرکز پژوهش‌ها بررسی‌ها را آغاز کرده و هر نتیجه‌ای کسب شود به مجلس تقدیم خواهد شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی از گزارش نهایی این سازمان در خصوص راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایا به معاون اول رئیس‌جمهور و بررسی دسترسی عموم مردم به سامانه مذکور در جلسات هفته آینده هیئت دولت خبر داد.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی افزود: تنها اسناد محرمانه مربوط به وزارت اطلاعات، نیرو‌های مسلح و انرژی اتمی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار