کد خبر: 941964
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در استان 6 هزار و 500 پرستار فعالیت دارند که هر لحظه در خدمت بیماران هستند و حتی خیلی‌ها به علت فشردگی کاری مرخصی هم نمی‌توانند بروند.

 محمدحسین صومی  به مناسبت هفته پرستار در دیدار مسئولان پرستاری استان  و هیئت ریسه دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز 25 هزار نفر کارکنان دارد که 24 هزار نفر به صورت مستقیم ارایه خدمات به مراجعان می‌کنند.

وی افزود: در استان 6 هزار و 500 پرستار فعالیت دارند که هر لحظه در خدمت بیماران هستند و حتی خیلی‌ها به علت فشردگی کاری مرخصی هم نمی‌توانند بروند.

صومی گفت: براساس برآورد ها سال گذشته حدود 410 هزار نفر در بیمارستان‌های علوم پزشکی تبریز بستری و از خدمات پرستاری استفاده کرده‌اند.

آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار گفت: شغل پرستاری حرفه‌ای بسیار ارزشمند و در عین حال حساس است و اگر شاغلان در این بخش از اخلاق اسلامی برخوردار باشند در روحیه و سلامت بیمار تاثیر بالایی خواهد گذاشت به همین جهت لازمه شغل پرستاری داشتن اخلاق اسلامی است

وی با اشاره به سالروز نام گذاری ولادت حضرت زینب س به نام روز پرستار گفت: تقویت روحیه زینب گونه در میان پرستاران و الگوگیری از اسوه صبر و استقامت حضرت زینب پرستاران را در شغل خود به موفقیت نزدیک خواهد کرد

وی همچنین در این دیدار پیشرفت در حوزه درمان و علوم پزشکی را از افتخارات 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: قبل از انقلاب در کشوری به قدری کمبود پزشک وجود داشت که در مراکز درمانی ما از پزشکان خارجی استفاده می‌شد اما امروزه در این زمینه به قدری پیشرفت کرده ایم که در همین تبریز پیوند قلب انجام می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر