کد خبر: 941948
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
رییس مرکز رشد شهرستان مریوان:
رییس مرکز رشد شهرستان مریوان گفت: مریوان به عنوان دومین شهر در کشور در زمینه راه‌اندازی مرکزی برای حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر انرژ‌ی‌های تجدیدپذیر است.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: سال 94 مرکز رشد شهرستان مریوان براساس مجوز شورای گسترش وزارت علوم و زیر نظر مجموعه پارک علم و فناوری استان کردستان مجوز شروع به فعالیت گرفت اما با توجه به اینکه آن سال زیرساخت و فضای فیزیکی فراهم نبود این مرکز فعالیت خود را از سال 95 شروع کرد.

وی افزود: خوشبختانه امروز بعد از گذشت 2 سال از فعالیت این مرکز، حدود 12 شرکت فعال در مرکز رشد شهرستان مریوان مشغول به فعالیت هستند که تعدادی از آنها در زمینه تولید ثروت از دانش موفق بوده‌اند و در عرصه کشوری و حتی جهانی حرفی برای گفتن دارند.

کاشفی ادامه داد: هدف اصلی مراکز رشد، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور است، این مراکز به عنوان بخشی از زیرساخت‌های نوآوری در کشور شناخته شده‌اند و کارکردهایی همچون انتقال و انتشار تکنولوژی و کمک به تجاری‌سازی نتایج تحقیقات را محقق می‌سازند.

مریوان نگین استعدادهای ناب کردستان است

رییس مرکز رشد شهرستان مریوان با بیان اینکه مریوان نگین استعدادهای ناب کردستان است، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی کردستان و بویژه شهرستان مریوان، پتانسیل بالقوه موجود در سطح شهرستان و داشتن مرز مشترک با عراق، می‌توان در قالب مرکز رشد، ایده‌های نو و خلاقانه را در همه‌ی زمینه‌ها جذب نمود.

وی تصریح کرد: شرکت نرم‌افزار «ساراتی» یکی از شرکت‌های مطرح در مرکز رشد مریوان است که اعضای آن بعد از تلاشی 10 ساله نرم‌افزار مدیریت مدارس را تولید کردند و خوشبختانه امروز با حدود 12 هزار مدرسه در سطح کشور قرارداد بسته‌اند که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و برای بیش از 15 نفر در مریوان اشتغال ایجاد کرده است.

کاشفی یادآور شد: این نرم‌افزار کلیه نیاز‌های تحلیلی مدارس از جمله تحلیل کلاس‌ها، عملکرد دانش‌آموزان، درصد قبولی‌ها، ارائه کارنامه با جزئیات کامل را پوشش می‌دهد، همچنین این نرم‌افزار قابلیت بررسی وضعیت دانش‌آموز و معلم را همزمان داشته و از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و سازگار با تمامی سیستم عامل‌ها ساخته شده است.

نرم‌افزار بازی والیبال حرفه‌ای بیش از 1.2 میلیون کاربر دارد 

وی گفت: دومین شرکت مطرح این مرکز رشد، شرکت «هه‌ست فناوران کردستان» به مدیرعاملی یوسف زارعی است که نرم‌افزار بازی والیبال حرفه‌ای را طراحی تولید کرده‌اند.

رییس مرکز رشد شهرستان مریوان افزود: امروز این نرم‌افزار بیش از یک میلیون و 200 هزار کاربر دارد و براساس آخرین آمار کافه بازار شرکت «هه‌ست فناوران کردستان» یکی از 20 شرکت قوی نرم‌افزاری از دید مشتریان در کشور است.

وی ادامه داد: البته علاوه بر این شرکت‌ها چندین شرکت دیگر در حوزه فناوری، گردشگری و فرآوری، بسته بندی و فروش محصولات بومی و محلی و صنایع دستی در این مرکز مشغول به فعالیت هستند که در آینده نزدیک به موفقیت های چشمگیری در کسب درآمد می‌رسند.

کاشفی تصریح کرد: شرکت تولید مبلمان شهری هوشمند خورشیدی یکی دیگر از شرکت های فعال در مرکز رشد مریوان است که با همکاری مرکز نوآوری انرژی، پارک علم و فناوری کردستان و معاونت فناوری ریاست جمهوری درحال فعالیت است.

مریوان دومین شهر کشور در زمینه راه‌اندازی مرکز حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر انرژ‌ی‌های تجدیدپذیر است 

وی گفت:  شهرستان مریوان به عنوان دومین شهر در کشور در زمینه راه‌اندازی مرکزی برای حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر انرژ‌ی‌های تجدیدپذیر است که امیدواریم به موفقیت‌های چشمگیری برسد.

رییس مرکز رشد شهرستان مریوان با بیان اینکه یکی دیگر از  برنامه‌های ما برگزاری استارت‌آپ‌هایی در حوزه گردشگری است گفت: با توجه به استعدادهای درخشان جوانان مریوانی و ظرفیت‌هایی که در حوزه گردشگری این شهرستان وجود دارد، می‌توان استارت‌آپ‌های کوچکی که در سطح این شهرستان وجود دارند را به نحوی تقویت نمود که در آینده شرکت‌های بزرگی را تشکیل دهند و منبع خلق ثروت و ایجاد اشتغال پایدار شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته و امسال جشنواره فناورانه مریوان را با هدف رونق بخشیدن به فضای کسب و کار، شناسایی ایده‌های فناورانه برتر و تسهیل در رشد و توانمندی آنها به منظور رسیدن به محصولی دانش بنیان و تکمیل چرخه فناوری و نوآوری و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت را برگزار کردیم که خوشبختانه منجر به شناسایی استعدادهای نابی شد که تا امروز بالغ بر 200 نفر از مردم مریوان به عنوان صاحبان ایده، طرح‌های خود را به این مرکز ارائه دادند و ما مقدمات پذیرش آنها را فراهم آورده‌ایم.

کاشفی افزود: خوشبختانه امروز هر فردی در شهرستان مریوان که ایده خلاق و نوآورانه‌ای داشته باشد تمام سازمان و ارگان‌های شهرستان آن را به مرکز رشد مریوان لینک می‌دهند و ما به عنوان پایگاهی برای حمایت از ایده‌های خلاقانه و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت در شهرستان مریوان تبدیل شده‌ایم.

وی ادامه داد: در مهرماه امسال با کمک نماینده شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با همراهی مدیران عامل برخی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد مریوان با دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کردیم که خوشبختانه جلسه نتیجه‌بخشی بود.

 پتانسیل‌ ساخت گیم و نرم‌افزار‌های رایانه‌ای در مریوان وجود دارد

رییس مرکز رشد شهرستان مریوان گفت: پتانسیل‌های زیادی در زمینه ساخت گیم و نرم‌افزار‌های رایانه‌ای در کردستان به ویژه شهرستان مریوان وجود دارد به همین منظور مرکز «تولید گیم، انیمیشن و محتوای دیجیتال» را با همکاری پارک علم و فنآوری و  اداره کل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان کردستان در مریوان راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه در این مرکز آموزش‌های لازم برای افرادی که بخواهند در زمینه انیمیشن‌سازی و ساخت گیم فعالیت داشته باشند ارائه می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد گیم و ساخت بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند باعث ایجاد اشتغال شده و امید است که مرکز تولید گیم، انیمیشن و محتوای دیجیتال مریوان بتواند این استان را به عنوان قطب ساخت بازی و نرم‌افزار در ایران تبدیل کند.

کاشفی یادآور شد: خوشبختانه امروز رویدادهای کارآفرینی با هدف توسعه فرهنگ فناوری و نوآوری در سطح شهرستان و شناسایی و معرفی ایده‌های فناورانه بمنظور ایجاد و توسعه کسب کارهای نوپا و ایجاد اشتغال پایدار با مشارکت بخش خصوصی شهرستان برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: مطمئنا برگزاری کارگاه‌ها، سمینارها و رویدادهای کارآفرینی، روحیه اشتغال دانش‌بنیان و گفتمان تبدیل علم به ثروت را در جامعه ترویج می‌دهد تا این موضوع به خواست عمومی تبدیل شود در این صورت مردم، جوانان و بخش خصوصی خود در این زمینه ورود پیدا کرده و نقش‌آفرینی خواهند کرد.

انتهای پیام/2330/83

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر