کد خبر: 941920
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
هشدار درباره فعالیت مدعیان دروغین
دبیر شورای عالی حوزه با تأکید بر لزوم گسترش مباحث امامت پژوهی در حوزه گفت: پاسداری واقعی از حریم دین در گرو تقویت مباحث کلام و امامت است.
به گزارش رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در نشست سالانه امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه فضای خوبی برای آموزش و پژوهش در زمینه امامت در حوزه علمیه قم به وجود آمده است، اظهار داشت: روحانیت علاوه بر همه مسئولیت‌هایی که بر دوش دارد دو مسئولیت کلیدی و اساسی دیگر نیز دارد، همان مسئولیتی که بر دوش رسول خدا بود. وی افزود: تبیین دین و شریعت به عنوان وظایف ذاتی روحانیت محسوب می‌شود، همین طور دفاع از مبانی شریعت همیشه بر دوش عالمان دین در لسان اهل بیت (ع) یاد شده است.
آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: روحانیت در حقیقت مرزبان اعتقادی جامعه است و به باور ما اگر مرزبان اعتقادی نباشد مرزبان جغرافیایی نیز انگیزه لازم را برای دفاع از یک ملت نخواهد داشت همچنانکه در طول دفاع مقدس همین باور و اعتقادات قلبی عمیق بود که موجب شد جوانانی نورانی با قدرت در برابر دشمنان قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه شرایط جامعه امروزی از جهاتی حساس‌تر از عصر امام صادق (ع) است، گفت: امروز موج شبهات علیه امامت دیده می‌شود و در همین قم مدعیان دروغینی دیده شده که حتی طلبه‌های غیرآگاه را به جرگه خود کشانده است؛ چنین شرایطی اقتضا می‌کند که استوارتر و پایدارتر ایستادگی کنیم. نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید براینکه پاسداری واقعی از حریم دین در کلام و امامت دیده می‌شود، ابراز کرد: رابطه عمیقی بین توحید و امامت وجود دارد که اگر امامت نباشد توحید نیز داعشی خواهد شد، بنابراین کسانی که از امامت بهره نبرده‌اند از مسیر دین خارج شده‌اند. وی افزود: خوشبختانه از اقدامات تحول گرایانه حوزه راه‌اندازی رشته‌هایی از جمله رشته امامت بوده که امیدواریم سالیان سال بدرخشد و منشأ خیرات در سراسر کشور باشد، برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و گزارش‌هایی که از این مرکز نیز به دست ما رسیده بسیار امیدوارکننده است.
آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: به روز بودن آموزش‌ها امری بسیار مهم است، چراکه ما امروز با نسل‌های متفاوتی مواجه هستیم، آموزش امامت نباید به گروه خاصی اختصاص داشته باشد و هر طلبه‌ای احساس کند طلبگی و دانش او در رابطه مسائل دینی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه در زمینه امامت آگاهی‌های لازم را داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار