کد خبر: 941869
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۳
با بسیج اصناف در ۴۰ سالگی اقتدار و افتخار انقلاب اسلامی
در حال حاضر در کل کشور از ۳ میلیون واحد صنفی ۶۰۰ هزار نفر بسیجی عضو مستقر بسیج اصناف هستند و بعضاً این افراد در پایگاه‌های محلات نیز عضو هستند. همچنین ۴۰۰ اتاق اصناف و ۸ هزار اتحادیه صنفی در کشور وجود دارد که همه این اتاق‌ها و اتحادیه‌ها نیز با روحیات بسیجی در جهت رسیدن به اهداف نظام تلاش می‌کنند.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم‌هایی که بنیان اشتغال و تولید را هدف گرفته است به جرئت می‌توان گفت: امروز هر واحد صنفی کشور باید به سنگری اقتصادی تبدیل شود و در این میان، بازاریان نقش کلیدی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند. کاری که بسیج اصناف و بازاریان کشور مدیریت آن را بر عهده گرفته و با ادامه دادن نهضت مبارزه در عرصه‌های مختلف و به‌خصوص مشکلات اقتصادی چنان عمل کرده که بازاریان و تجار نقش‌های کلیدی را برعهده گرفته و وارد میدان شوند. شاید کمک ۱۹ میلیارد تومانی و اهدای ۷۱۲ کانکس به زلزله‌زدگان کرمانشاه توسط بسیج اصناف مشتی باشد از خروار و سندی بر حضور آنان در تمام عرصه‌ها و آمادگی‌شان برای کمک به همنوعان خود.

در حال حاضر در کل کشور از ۳ میلیون واحد صنفی ۶۰۰ هزار نفر بسیجی عضو مستقر بسیج اصناف هستند و بعضاً این افراد در پایگاه‌های محلات نیز عضو هستند. همچنین ۴۰۰ اتاق اصناف و ۸ هزار اتحادیه صنفی در کشور وجود دارد که همه این اتاق‌ها و اتحادیه‌ها نیز با روحیات بسیجی در جهت رسیدن به اهداف نظام تلاش می‌کنند.
مردادماه امسال بود. درست در هفته بسیج که مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور اعلام کرد: «هفته بسیج اصناف با شعار «انقلاب اسلامی، ۴۰ سال اقتدار و افتخار» با اجرای برنامه‌های متنوع و تجلیل از شهدای جامعه اصناف و بازاریان برگزار می‌شود.»

با اینکه در آن هفته برنامه‌های مختلف و متنوعی توسط بسیج اصناف برگزار شد، اما شاید شعار آن‌ها بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می‌کرد. شعاری که پیشاپیش به استقبال ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی رفته بود تا شکوه آن را به تصویر بکشد.

حالا و با نزدیک شدن به روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی دبیر قرارگاه حمایت از کالای ایرانی، با تأکید بر اینکه چاره‌ای جز حمایت از کالای ایرانی در کشور وجود ندارد، می‌گوید: «بازار کشور به افرادی مانند شهدای مدافع حرم نیاز دارد.»

غلامرضا حسن‌پور معتقد است: «حمایت از کالای ایرانی امروز به یک ضرورت در اقتصاد ایران تبدیل شده است، اما باید توجه داشت که اکنون کشور نیاز به غیورمردانی دارد که بازار را حمایت کنند؛ این در حالی است که همان‌طور که شهدای مدافع حرم، امنیت را برای ما به دست آورده‌اند، بازار را نیز باید جوانان متدین در دست گیرند.»

رئیس بسیج اصناف و بازرگانان از تشکیل قرارگاه حمایت از کالای ایرانی در سازمان بسیج کشور، برای حمایت از تولید کالا‌های ایرانی خبر می‌دهد و تأکید می‌کند: «این در حالی است که هم‌اکنون باید امنیت بازار را با کمک جوانان متدین به دست آوریم و آن‌ها بتوانند بازار را در اختیار خود گیرند و حمایت کنند.»

بازاریان در هیئت اندیشه‌ورزان

از همان روز‌های اول انقلاب و با تشکیل بسیج مردمی، یک قانون نانوشته در بین مردم وجود داشت و آن هم اینکه بسیجی فردی است که منافع ملی کشور را در اولویت امور خود قرار می‌دهد، حال فرق ندارد که از چه قومیتی بوده و در کدام نقطه زندگی می‌کند و بضاعت مالی‌اش چقدر است. البته امروز که فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی و در فروشگاه‌های اینترنتی به راه افتاده و به دست همین جوانان بسیجی ایجاد شده، شرایط مناسبی را فراهم آورده که ایجاب می‌کند مسئولان و دغدغه‌مندان کشور هم در این زمینه به یاری آن‌ها بشتابند.
البته در همین راستا و به گفته رئیس بسیج اصناف و بازرگانان کشور کارگروه‌هایی برای حمایت از کالای ایرانی ایجاد شده که امید می‌رود بتوان در آنجا تولیدکنندگان ایرانی را دور هم جمع کرد و حتی مشاغل خانگی نیز در این فضا ورود کنند؛ در این میان، هر جوانی که طرح یا ایده‌ای داشته باشد می‌تواند آن را در این کارگروه ارائه دهد. البته از این نکته هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که یکی از کار‌های مهم بسیج راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز در کشور است، که در تمامی نیرو‌های بسیج به دستور مقام معظم رهبری این اتفاق در حال رقم خوردن است، در بسیج اصناف کشور نیز خوشبختانه هیئت اندیشه‌ورز راه افتاده و در استان تهران شاهد هستیم که هیئت اندیشه‌ورز در حال شکل‌گیری و برگزاری جلسات مؤثر است.

یکی از اهداف مهم هیئت اندیشه‌ورز این است که بزرگان اصناف و بازار به همراه اساتید دانشگاه، اساتید حوزه علمیه و فعالان اقتصادی در کنار یکدیگر هم‌فکری می‌کنند و به تولید ایده می‌پردازند و این ایده‌ها پس از کار کارشناسی برای اجرا به بدنه اصناف ابلاغ شده و برای آنان ایجاد وظیفه می‌کند.

بانوان طلایه‌داران حمایت از کالای ایرانی

«حمایت از کالای ایرانی» شعاری است که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود برای سال ۹۷ انتخاب کردند و از مردم خواستند در راستای حمایت از اشتغال کارگر ایرانی، مقابله با بیکاری و نیز اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است. با حمایت از کالای ایرانی می‌توان برای فرزندان این مرز و بوم اشتغالزایی کرد، تا بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در این راستا کاهش یابد، اما وقتی در مورد کالای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی صحبت به میان می‌آید، باید بانوان را در صف اول این حرکت دید؛ موضوعی که رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص «حمایت از کالای ایرانی» بر لزوم فرهنگسازی تأکید کرده و معتقد است بانوان طلایه‌داران «حمایت از کالای ایرانی» هستند. حالا که مهم‌ترین بحث اصناف، فرهنگسازی در اجرای حمایت از کالای ایرانی است اگر این فرهنگسازی به خوبی به خصوص بین خانم‌ها انجام شود و این موضوع جا بیفتد، که از کالا‌های ایرانی در منازل استفاده شود، همه جامعه رو به پیشرفت حرکت خواهد کرد. در واقع پیشرو‌های شعار امسال بانوان هستند، که می‌توانند آقایان را به این مسیر سوق دهند و کالای ایرانی را به اوج برسانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار