کد خبر: 941797
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
با تکمیل فاز دوم پروژه «اکومال»، این مجتمع تجاری و تفریحی اسفند ماه امسال به بهره برداری کامل می‌رسد.فاز اول مجموعه اکومال روز 13 آبان ماه سال جاری در منطقه رزکان نو فردیس با حضور مقامات استانی افتتاح شده بود که طی آن نخستین هایپراستار کرج فعالیت خود را آغاز کرد.حالا قرار است با شروع به کار شهربازی و مجموعه رستوران‌های اکومال این مجتمع در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و در پنج طبقه به بهره برداری کامل برسد.

بنابر اعلام پژمان طیار مدیر راه اندازی «اکو مال»، تکمیل این مجتمع یک سال جلوتر از زمان بندی پروژه به انجام رسیده است و 65 درصد فروشگاه‌های آن فعال شده‌اند. که با توجه به نوسانات اقتصادی اخیر تکمیل آن در این زمان کار قابل توجهی است.

این در حالی است که برخی تفاهمات صورت گرفته با برندهای خارجی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و یک طرفه علیه ایران، به قرارداد منتهی نشد و به گفته مهندس طیار مجموعه با ارائه تسهیلاتی به تولیدکنندگان محصولات با کیفیت ایرانی و مشارکت در برندسازی، زمینه حضور آنان در اکومال فراهم شده است.

دوستدار محیط زیست

سازه‌ی اکومال با بهره‌گیری از مشاوره کارشناسان و فعالان محیط زیست، طراحی شده تا بالاترین استانداردهای یک سازه دوستدار محیط زیست را در خود داشته باشد. استفاده از نور طبیعی برای مشاعات و اصول مصرف بهینه انرژی از جمله تدابیری بوده که در طراحی این مجتمع تجاری مدنظر قرار گرفته است.

نمای آسمان در راهروها و همچنین احداث باغی در بام اکومال،  نیز با هدف پیوند بیشتر انسان و طبیعت انجام شده که از این حیث اکومال را از مجتمع‌های تجاری دیگر متمایز می‌کند.

تلاش برای ارتقا زیرساخت های استان البرز

حسین بوعلی مدیرعامل شرکت «صنا اوج»، کارفرما و سرمایه‌گذار «اکومال» در مورد دلایل ساخت این مجتمع تجاری در کرج گفت: «از سال 1389 که مطالعات این پروژه آغاز شد، کرج به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های استان تهران مدنظر قرار گرفت که با وجود جمعیت زیاد، از زیرساخت‌های کمی بهره‌مند بود، بعد از مشخص شدن حوزه استان البرز، ضرورت ارتقا زیرساخت‌ها بیشتر هم احساس شد و از این‌رو ما جنوب کرج را که جمعیتی معادل 700 هزار نفر (در مناطق فردیس، محمدشهر و ...) در خود جای داده است، برای احداث اکومال در نظر گرفتیم.»

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری این پروژه تماما توسط بخش خصوصی انجام شده است، تصریح کرد که استانداران و مقامات محلی نیز در روند کار با مجموعه اکو مال همکاری لازم را داشته‌اند.

فعالیت‌های فرهنگی؛ نخستین پردیس سینمایی کرج

اما اکو مال صرفا یک مجتمع فروشگاهی نیست، قرار است در فاز دوم و نهایی این پروژه که همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری می‌رسد، مجموعه پردیس سینمایی، سالن همایش و کنسرت‌ها و همچنین شهربازی مشاغل نیز برای کودکان افتتاح شوند.

مهندس بوعلی در این باره می‌گوید: «ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی یکی از وظایف ذاتی چنین مجتمع‌هایی است. از این رو قرار است پردیس سینمایی اکو مال با 6 سالن نمایش و مجموعا 1050 صندلی به بهره برداری برسد.  همچنین اولین سالن کنسرت کرج با 470 صندلی در این مجموعه آماده افتتاح است که در مساحتی 400 متری طراحی شده و از جدیدترین سیستم صوتی، تصویری و نور در آن بهره گرفته‌ایم تا در سال آینده کرج میزبان چهره‌های مطرح موسیقی و همچنین ده‌ها همایش علمی و فرهنگی باشد.»

شهربازی مشاغل هم فرصتی برای کودکان فراهم می‌کند که به طور عملی و با آموزش از طریق بازی، آنان را با حرفه‌هایی که ممکن است در آینده انتخاب کنند، آشنا می‌کند.

دعوت از صاحبان مشاغل

مدیران اکو مال همچنان امیدوارند تولیدکنندگان و تجار ایرانی از ظرفیت‌‌های این مجتمع تجاری، فرهنگی و تفریحی بهره بگیرند.

فضای تجاری مجموعه این امکان را به صنوف و صاحبان مشاغل مختلف می‌دهد که از بازار متنوع و پرکششی که ایجاد شده، استفاده کنند.

رعایت استانداردها و «اصول چیدمان مشاغل» این فرصت را می‌دهد که تجار از امکان رقابت سالم و اطمینان از فروش در نهادهای تجاری مجتمع بهره‌مند باشند. ضمن اینکه اکومال آمادگی دارد با ارائه تسهیلات (در خرید یا اجاره) به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی و مشاوره در زمینه برندینگ برای توسعه کسب و کار به آنان کمک کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مرندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
فروردین 98 و هنوز کامل افتتاح نگردیده است.
غضنفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
تیر 98 و هنوز خبر از افتتاح پردیس سینمایی در منطقه بی سینمای واریان و مشکین دشت و محمد شهر و شهرک بعثت و شیخ آباد و حسین آباد نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار