کد خبر: 941760
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
پیامد‌های یک انتخاب اشتباه را گاهی نمی‌شود جبران کرد. دختران و پسران عمدتاً تحت تأثیر هیجانات ناشی از اقتضای سن دست به انتخاب‌هایی می‌زنند که پیامد‌های آن ممکن است کل زندگی‌شان را تحت‌تأثیر قرار دهد. در پرونده‌ای که روز گذشته در دادسرای امور جنایی پایتخت به جریان افتاد زن جوانی که ۱۴‌سال قبل دست به انتخابی اشتباه زده بود برای بازپرس توضیح داد که شوهر افغانش با ربودن نوزادشان به محلی نامعلوم گریخته است.
مرد زندانی که متهم است ۱۴‌سال قبل نوزاد دوماهه‌ای را از مردی افغان خریده است برای تحقیق از زندان به اداره پلیس منتقل می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، چند روز قبل زنی به اداره پلیس رفت و از مرد معتادی به اتهام خرید نوزاد دو‌ماهه‌اش در ۱۴‌سال قبل شکایت کرد.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: سال‌ها قبل همراه خانواده‌ام از شهرستان به تهران آمدیم و زندگی تازه‌ای را در خانه‌ای حوالی یکی از خیابان‌های جنوبی تهران شروع کردیم. پس از مدتی من در کارگاه تولیدی لواشک‌سازی در پاکدشت استخدام شدم. چند سالی آنجا مشغول به کار بودم تا اینکه در محل کارم با پسری افغانی که در آنجا کارگری می‌کرد آشنا شدم و او پیشنهاد ازدواج داد. خانواده هم مخالفت کردند، اما من بر خلاف نظر خانواده‌ام همراه او به دفتر ازدواج رفتم و به عقد او در آمدم و مدتی بعد هم باردار شدم. خوشحال بودم از اینکه به زودی مادر می‌شوم، اما شوهرم مخالفت می‌کرد و اصرار داشت بچه را سقط کنم. او می‌گفت که وضع مالی خوبی نداریم و اگر بچه بدنیا بیاید من از کار بی‌کار می‌شوم و درآمدمان کم می‌شود، اما من قبول نکردم که نوزادم را سقط کنم که در ماه‌های آخر بارداری‌ام ناگهان شوهرم ناپدید شد.

نوزاد دو ماهه‌ام را به بهانه واکسن زدن ربود
۱۴ سال قبل نوزادم بدنیا آمد و من اسم او را امیر مهدی گذاشتم. دو ماه از تولد امیر مهدی گذشته بود که شوهرم دوباره پیدا شد و ادعا کرد دلش برای بچه تنگ شده و آمده تا با ما زندگی کند. من هم قبول کردم، اما این خوشحالی هم چند روزی بیشتر دوام نیاورد تا اینکه روزی که من بیمار بودم به بهانه اینکه امیر مهدی را برای تزریق واکسن دو ماهگی به خانه بهداشت ببرد از خانه بیرون برد و دیگر به خانه برنگشت.
وی ادامه داد: پس از این همراه بستگانم خیلی بدنبال امیر مهدی و شوهرم گشتیم، اما فایده نداشت. با وجود اینکه دلم گرم بود امیر مهدی در نزدیکی من است خانواده‌ام اصرار می‌کردند که شوهرم او را به افغانستان برده است و بدین گونه تلاش‌هایم برای پیدا کردن پسرم پایان یافت، اما در این مدت هیچگاه دلم آرام نگرفت تا اینکه مدتی قبل پسر خاله‌ام روزنه امیدی برای پیدا کردن امیر مهدی به من نشان داد. پسر خاله‌ام گفت: با مردی به نام ایرج در قهوه خانه‌ای حوالی میدان شوش آشنا شده است که احتمال می‌دهد او ۱۴‌سال قبل امیر‌مهدی را از شوهرم خریده است و الان امیر مهدی که صادق نام دارد در مدرسه‌ای مشغول به تحصیل است. پسر خاله‌ام گفت: ایرج به من گفته بود که ابتدای ازدواجش همسرش باردار نمی‌شده و به همین خاطر نوزاد پسری را ۱۴‌سال قبل از مرد افغانی به مبلغ ۳‌میلیون تومان خریده است، اما مدتی بعد همسرش باردار می‌شود و یک پسر و یک دختر دنیا می‌آورد، اما دخترش چند سال بعد فوت می‌کند و الان دو پسر به نام‌های صادق و محسن دارد. پسر خاله‌ام روزی ایرج را همراه پسر نوجوانی دیده بود که شبیه من بود. ایرج گفته بود که پسرش صادق است که ۱۴‌سال قبل از مرد افغانی خریده است. ایرج بعد از شنیدن ماجرای زندگی من ابتدا ادعا می‌کند که دروغ گفته است و اصلاً صادق فرزند او نیست و او دوست پسرش است، اما در نهایت قبول می‌کند که صادق را از مرد افغانی خریده است. زن میانسال ادامه داد: تلاش کردم به پسرم برسم که در نهایت ایرج قبول کرده بود در صورتی که برای او یک دستگاه گوشی همراه گرانقیمت بخرم و یک‌میلیون تومان پول بدهم رضایت می‌دهد که پسرم را از نزدیک ببینم که قبول کردم، اما روزی که برای دیدن صادق به قهوه‌خانه رفتیم خبری از ایرج نبود و او هم مثل شوهرم ناگهان ناپدید شد و الان به اداره پلیس آمدم تا ایرج را پیدا کنید و مرا به پسرم پس از ۱۴‌سال برسانید.

خریدار نوزاد ۲ ماهه در زندان بود
با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی ایرج در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. بررسی‌های مأموران نشان داد ایرج که مرد معتاد و خلافکاری است مدتی قبل به اتهام سرقت دستگیر شده و به دستور قاضی روانه زندان فشافویه شده است. صبح دیروز در حالی که زن میانسال برای پیگیری پرونده‌اش به دادسرا آمده بود قاضی سهرابی دستور داد ایرج را برای تحقیق از زندان به اداره پلیس منتقل کنند. بدین ترتیب به زودی با بازجویی از مرد زندانی راز گم شدن نوزاد دو ماهه پس از ۱۴ سال بر ملا می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار