کد خبر: 941747
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
این روز‌ها شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی با متهمی روبه‌رو است که دادگاه را زیرسؤال می‌برد و دائماً به رد اظهارات خود در کیفرخواست اشاره می‌کند.
نيره ساری
سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت دومان توکان به اخطار مکرر قاضی صلواتی به متهم ردیف اول رسید. متهم در پاسخ به برخی سؤالات قاضی، درخواست مستندات داشت. قاضی خطاب به متهم گفت: برعکس شده ما به شما مستندات ارائه کنیم؟! همچنین نماینده دادستان تهران درخصوص توهین‌های متهم دومان سهند به دادسرا گفت: دادسرا برای خودش این حق را قائل است که به توهین‌های متهم رسیدگی کند. این در حالی است که متهم در اظهارات خود با رد اتهام کلاهبرداری گفت: از بازجوی پرونده شکایت می‌کنم! دادگاهی که حتی وکلای متهم لایحه دفاعیه را قرائت نکردند و تنها یکی از آن‌ها به همین بسنده کرد، بیش از ۱۵ روز تمام پرونده را مطالعه کرده و همچنان منتظر ارسال یک‌سری مستنداتی هستم که قرار بوده یکی از اعضای خانواده متهم برای وی ارسال کند. آخرین دفاعیات دومان توکان درحالی مطرح شد که وی در نهایت گفت: به‌رغم قبول نداشتن اتهامات، آماده همکاری برای بازگرداندن اصل، سود و ضرر و زیان شکات هستم!
سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده دومان‌توکان روزگذشته در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی، به صورت علنی برگزار شد. نماینده دادستان تهران در ابتدای این جلسه در رابطه با دفاعیات متهم در جلسه گذشته که گفته شده بود، دادسرا به عمد رسیدگی به پرونده را طولانی کرده تا به استجازه رهبری برخورد کند، گفت: قطعاً این ادعا دروغ و نادرست است؛ تحقیقات این پرونده‌ها به دلیل اینکه شکات زیادی دارد، طولانی می‌شود. وی در خصوص صحبت‌های دومان سهند که در جلسه گذشته به دادسرا توهین کرده است، تأکید کرد: قطعاً دادسرا برای خودش این حق را قائل است که به توهین‌های متهم رسیدگی کند.

دفاع کارشناس دادگستری
کارشناس دادگستری فردی بود که به دفاع از کار کارشناسی خود پرداخت و گفت: منشأ ۷۰درصد از واریزی‌ها شناسایی شده که شامل ۹۴میلیارد تومان واریزی سرمایه‌گذاران، ۴۰ میلیارد تومان نامشخص، ۲۵۰میلیون تومان درآمد هتل‌ها و ۷۵میلیون هم سود سپرده سرمایه‌گذاری است که تاکنون ۶۱میلیارد تومان به سرمایه‌گذاران پرداخت شده، اما هنوز مشخص نیست چقدر اصل و چقدر سود پول‌ها بوده است.
در ادامه با حضور متهم برای دفاعیات، قاضی خطاب به وی گفت: اینجا دادگاه است. صداقت داشته باش. شما از شهریورماه ۹۶ متوجه شدی شرکت زیان‌ده است، اما به مردم نمی‌گفتی و نمی‌گویی! با هیچ شرکت هواپیمایی قرارداد نداشتی، میگویی از کدام پروژه‌ها سود دادی؟! کدام پروژه ۴ درصد سود داشته است؟ متهم در این بخش اظهار داشت: بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان برای شرکت آورده داشتم.
قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: شما دیپلم داشتید چرا خود را دکتر معرفی کردید؟ شکات حاضر در جلسه نیز تأیید کرده‌اند که شما خود را دکتر معرفی می‌کردید. پس از اظهارات قاضی صلواتی، تعداد زیادی از شکات به نشان تأیید دست خود را بالا بردند.

درخواست از قاضی برای ارائه مستندات
در بخش دیگری از دادگاه، قاضی صلواتی خطاب به شیوه هزینه‌کرد ۲۰۰ هزار پیامک تبلیغاتی روزانه اشاره کرد که متهم پاسخ داد، هزینه آن را از محل سود شرکت می‌داده است، اما قاضی خطاب به وی گفت: از پول مردم این هزینه انجام می‌شده است. نکته جالب اینجاست که متهم در پاسخ به سؤال قاضی صلواتی مبنی بر اعلام نشدن هزینه‌ها، درخواست مستندات کرد که قاضی صلواتی با تعجب گفت: برعکس شده، ما به شما مستند ارائه کنیم؟!
دادگاه سوم این متهم با دفاعیات پایانی به اتمام رسید و در نهایت گفت: در حضور دادگاه اعلام می‌کنم با وجود اینکه اتهامات وارده را قبول ندارم، آماده همکاری با دادگاه یا هر مرجع قضایی برای بازگرداندن اصل، سود مندرج در قرارداد و ضرر و زیان ناشی از آن هستم. وی از ریاست دادگاه درخواست کرد احقاق حق اینجانب اولویت نباشد و احقاق حق شاکیان و رسیدن به پولشان اولویت قرار داده شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
خوب معلوم است که قاضی باید اسناد را ارائه کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار