کد خبر: 941628
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
در گفت‌وگو با جوان اعلام شد
شهردار سنندج گفت: با توجه به ظرفیت‌های سنندج در زمینه هنر موسیقی، دفتر یونسکو برای ثبت جهانی این شهر در شبکه شهرهای خلاق در زمینه موسیقی قول مساعد داده است.

حشمت‌اله صیدی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: استان کردستان همواره خاستگاه هنرمندان نامی بوده که نام و آوازه آنها فراتر از مرزهای ایران اسلامی درخشیده است.

صیدی بیان کرد: یکی از هنرهایی که اغلب مردم استان کردستان با آن آشنایی دارند و در این عرصه هم فعالیت می‌کنند هنر موسیقی است.

وی افزود: فعالیت هزاران هنرمند نام آشنا در عرصه موسقی در سنندج باعث شده که سنندج را بعنوان پایتخت موسیقی کشور بشناسیم.

صیدی اعلام کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره تلاش برای ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو است.

وی عنوان کرد: شهرداری بعنوان متولی اصلی ثبت سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو اقدامات مختلفی نظیر مطالعات و امکان‌سنجی را با همکاری موسسه توسعه دانش انجام داده است.

صیدی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ثبت جهانی شهرها در یونسکو برندسازی آن شهر است که این برندسازی باعث می‌شود هویت و اصالت آن شهر به تمام جهانیان معرفی شود.

وی اعلام کرد: در راستای پیگیری این اقدام مهم فرهنگی، جلسه‌ای با حضور دکتر ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، معاونین وی، دکتر جلالی سفیر ایران در دفتر یونسکو در کشور فرانسه و همچنین دکتر اسعد اردلان برگزار شد.

شهردار سنندج  تصریح کرد: اعضای این جلسه با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان سنندج در عرصه موسیقی این شهر را شایسته ثبت جهانی بعنوان شهر خلاق موسیقی دانستند و بر کمک و مساعدت لازم در این خصوص تاکید نمودند.

 وی گفت: امیدواریم بتوانیم با ثبت سنندج بعنوان شهر جهانی خلاق موسیقی گامی مهمی در جهت معرفی بیشتر این شهر به تمام جهان و همچنین در جهت تولید و توزیع فعالیت‌ها ومحصولات فرهنگی برداریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر