کد خبر: 941604
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری آذربایجان‌شرقی:
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان آذربایجان‌شرقی گفت: ما حداقل به ۱۵۰ هزار پرستار نیاز داریم تا بلکه به حد نرمال برای خدمات‌رسانی به بیماران برسیم، سهم استان از این میزان نیاز، یک هزار پرستار است.

عبدالله صفری در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: ۲۲ دی‌ماه سال‌جاری مصادف با پنجم جمادی‌الاول و میلاد حضرت زینب(س) شده است.

وی افزود: میلاد حضرت زینب(س) روز پرستار نامگذاری شده است و این روز فرصتی برای قدردانی از این قشر زحمت‌کش می‌باشد.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان با بیان اینکه اولین پرستار اسلام حضرت کبری(س) است، گفت: تقدیر از مقام شامخ حضرت زینب یکی از دلایل انتخاب میلاد ایشان به عنوان روز پرستار است.

وی ادامه داد: با توجه به سختی‌های موجود در شغل پرستاری باید در بین این قشر روحیه زینب‌گونه وجود داشته باشد به طوریکه شجاعت، صبر، دانایی این بانوی بزرگوار منجر شده تا میلادشان را فرصتی برای قدردانی از پرستاران انتخاب شود.

صفری با تاکید بر نقش پررنگ پرستاری در جامعه ابراز کرد: باید نقش جامعه را درک کرده و به مشکلات و زحمات شبانه‌روزی آنها نیز توجه کنیم.

وی اضافه کرد: باید پرستاران سیره حضرت زینب(س) را همانند گذشته، الگو و اُسوه خود قرار دهند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان؛ در تشریح عملکرد پرستاری در آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: یک عمل جراحی شامل یک تیم ۱۰ نفره یا بیشتر است به طوریکه یک مریض عادی ۳۶ ساعت خدمات درمان می‌گیرد که این خدمات زیر سایه پزشکان و پرستاران انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طبق روایات ائمه اطهار(ع)، پرستاری از بهترین عبادات است، گفت: تنها افرادی می‌توانند یک پرستار خوب باشند که در سطح بالایی از ایثار، صبر و شجاعت قرار گیرند به طوریکه یک پرستار دیگر شب و روز، شرایط جوی بحرانی، محروم‌ترین مناطق و غیره نمی‌شناسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر