کد خبر: 941599
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
استاندار آذربایجان شرقی سرعت بخشی در اجرای طرح بازآفرینی شهری و ایمن‌سازی کانون‌های پرخطر و نقاط حاشیه‌ای شهر تبریز از جمله مناطق جمعیتی مجاور جایگاه‌های سوخت، دکل‌های برق و کریدورهای صوتی را خواستار شد.

محمدرضا پورمحمدی  در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، با اشاره به سیاست‌های کلی و قوانین مرتبط با پدافند غیرعامل، بر لزوم توجه مسئولان به جابه‌جایی تدریجی و ایمن‌سازی مراکز پرخطر و انبارهای شیمیایی موجود در استان تاکید کرد.
وی با تأکید بر ضرورت فعال‌سازی کمیته پدافند غیرعامل در همه ادارات استان، افزود: سطح‌بندی زیرساخت‌های مهم استان و رعایت الزامات پدافند غیرعامل در تمامی طرح‌های عمرانی استان ضروری است.
پورمحمدی بر تلاش مضاعف سازمان‌ها و مراکز علمی و آموزشی برای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی درخصوص پدافند غیرعامل تأکید کرد و گزارش اقدامات انجام یافته در این حوزه را نشان از همت بالا برای رسیدن به شرایط مطلوب دانست.
وی همچنین بر ضرورت سامان‌دهی و توجه به ایمنی تابلوها و بیلبوردهای سطح شهرها تاکید کرد.
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه، با تبیین اهمیت ژئوپلتیک کشور با وجود سرمایه‌های عظیم طبیعی و انسانی، اظهار داشت: راهبرد پدافند غیرعامل در خصوص صیانت از سرمایه‌های انسانی، فیزیکی، سایبری و مقابله با جنگ‌های هیبریدی (ترکیبی) به طور جدی باید مورد توجه قرار گیرد.
غلامعلی حیدری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تهدیدها بر آسیب‌ها سوار شده و مشکلات جدی ایجاد کنند، افزود: اگر پدافند غیرعامل رعایت نشود یک مسأله کوچک محلی تبدیل به مشکل حاد کشور می‌شود و حتی بعد بین‌المللی پیدا می‌کند.
وی به ضرورت کوچک‌سازی، پراکنده‌سازی، ارزان‌سازی، عدم موازی‌کاری و عدم وابستگی متقابل در زیرساخت‌ها به ویژه زیرساخت‌های خدمات‌رسان اشاره و بر احصای به موقع آسیب‌ها، پایدارسازی، افزایش تاب‌آوری و چندمنظوره کردن پروژه‌های زیرساختی، تامین برق اضطراری و در نهایت خوداتکایی استان‌ها تأکید کرد.
حیدری با اشاره به ضرورت و اهمیت طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها، افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل استان سندی است راهبردی با چشم‌انداز بلندمدت که پس از شناخت همه‌جانبه وضعیت موجود استان و همچنین سطوح تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های متصور بر آنها، راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های کلان توسعه‌ای استان را منطبق با اصول پدافند غیرعامل ترسیم کرده و در حکم نقشه راه برای استان محسوب می‌شود.
وی گفت: راهبرد نهایی پدافند غیرعامل به معنای خود اتکایی استان‌هاست که این امر یکی از راهکارهای توسعه استان نیز محسوب می‌شود و در بحث ذخایر راهبردی، غذا و انرژی نیز صدق می‌کند.
علیرضا کریمی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی هم با اشاره به دگرگونی و گسترش مداوم عرصه‌های تهدید ناشی از پیشرفت علم و فناوری، بر لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی عمومی پدافند غیرعامل در متن جامعه تاکید کرد و نقش دانشگاه‌ها، صدا و سیما و آموزش و پرورش را در این ارتباط، خطیر و تعیین‌کننده برشمرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر