کد خبر: 941595
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در سالجاری تعداد گردشگران ورودی از کشورهای خارجی به استان نسبت به سال قبل بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

مرتضی آبدار  افزود: طبق آخرین آمارهای موجود تعداد گردشگران خارجی ورودی به آذربایجان شرقی در مدت سپری شده از سال جاری بیش از 493 هزار نفر است که افزایش قابل توجهی نسبت به سال های قبل دارد.
وی همچنین از افزایش 22 درصدی تعداد گردشگران داخلی ورودی به آذربایجان شرقی طی سالجاری خبر داد و اظهار داشت: در این حوزه نیز شاهد حضور چهار میلیون و 500 هزار نفر از گردشگران داخلی در استان بوده ایم.
آبدار، رویداد بین المللی تبریز 2018 را از جمله عوامل مهم و موثر در افزایش تعداد گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی برشمرد و با بیان اینکه این رویداد باعث تبدیل شدن گردشگری به یک مطالبه عمومی در سطح ملی و منطقه ای شد، ادامه داد: اینکه گفته می شود برای تبریز 2018 کاری صورت نگرفته است، زیر سوال بردن اقدامات ارزشمند و تلاش های صورت گرفته در این راستا است، زیرا توسعه گردشگری در قالب یک فرآیند هدفمند امکان پذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه رویداد تبریز 2018 نقطه ای آغاز ایجاد تحولی اساسی در صنعت گردشگری منطقه است، گفت: تبریز 2018 را نقطه شروع یک تحول اساسی در گردشگری استان عنوان کرده ایم و هم اکنون نیز موضوع گردشگری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، به گونه ای که مسئولین و مردم به این باور رسیده اند که توسعه اقتصادی در گرو توسعه گردشگری است.
آبدار اضافه کرد: در 2 سال اخیر تمام موزه‌های تبریز و استان به شکل اساسی از نظر سخت افزاری و نرم ‌افزاری ساماندهی شده اند و علاوه بر این شاهد صدور مجوز و افتتاح سه موزه خصوصی در این مدت بوده‌ایم.
به گفته وی، بر اثر برنامه ریزی های انجام شده و تبلیغات گسترده تبریز 2018 ، شاهد رشد 5/14 درصدی تخت‌های اقامتی در سطح استان بوده ایم.
آبدار با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید فعالیت خود را در راستای گردشگری ورودی متمرکز کند، گفت: متاسفانه این امر در مقیاس گسترده به وقوع نپیوسته است و تنها تعداد معدودی از دفاتر مسافرتی استان در این زمینه اقدام کرده اند، اما با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی مشوق هایی تعریف شده است که به فعالان جذب گردشگر ورودی خارجی تخصیص خواهد یافت.
وی گردشگری را مقوله ای فرابخشی دانست که نگاه سلیقه‌ای به آن تاثیر منفی می گذارد و باید تمام مجموعه استان در راستای توسعه گردشگری آنچه در توان دارند، پای کار بیاورند.
تبریز در سال 2018 از سوی سازمان همکاری کشورهای اسلامی به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی برگزیده شده بود.
این عنوان در سال جدید میلادی به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان اختصاص یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر