کد خبر: 941591
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان پیشنهاد داد:
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به لزوم ایجاد ارتباط حقیقی بین صنعت و دانشگاه خواستار ایجاد اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی شد.

دکتر سیف الله سعدالدین در دیدار با جمعی از فعالان صنعتی استان با بیان اینکه دانشگاه سمنان جزء هفت دانشگاه دارای پارک علم و فناوری کشور است اظهار کرد: مجموعه پارک مکان مناسبی برای ارتباط دانشگاه و صنعت است چرا که تجاری سازی بسیاری از محصولات شرکت‌های دانش بنیان از این مکان آغاز می‌شود و محصولات تولیدی بر پایه علم روز هستند .
وی بر جذب دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه در واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی باید به فارغ التحصیلان اطمینان کنند و با جذب آنها نه تنها مشکل اشتغال تا حدودی مرتفع خواهد شد بلکه از علم و دانش آنان هم در جهت پیشبرد صنعت و تولید خود بهره می‌برند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان خواستار ایجاد اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی شد و گفت: وزارتخانه‌های علوم و صنعت، معدن و تجارت برای گذراندن فرصت مطالعاتی اساتید تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده اند که جا دارد صاحبان صنایع برای اجرای درست این طرح همکاری و کمک کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان به ایجاد اتاق مساله در شرکت شهرک‌های صنعتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این اتاق افزایش تعامل دانشجویان با فضای صنعت است.

دکتر قلهکی از اساتید دانشگاه سمنان هم گفت: جامعه صنعتی از کار جدید می‌ترسد و ترجیح می‌دهد از طریق خرید تکنولوژی کار خود را انجام و به پیش ببرد که این خود یکی از مشکلات ما در حوزه تولید است .

وی با بیان اینکه قالب پژوهش‌ها در دانشگاه به دور از صنعت است و الزامی به ارتباط با صنعت احساس نمی‌شود‌ افزود‌: هیچ حمایت مالی از ایده و تفکر دانشگاهی از سوی صنعت صورت نمی‌گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان ادامه داد: این درحالی است که فرمت تحقیقات دانشگاهی متناسب با مسائل روز دنیاست و می‌توان از آن در راستای رفع مشکلات پیش پای تولید بهره برد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر