کد خبر: 941520
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
مدیر یک مدرسه در مورکم در لانکاشر در شمال غربی انگلستان می‌گوید دانش‌آموزان مدرسه او به حدی گرسنه هستند که پس از ورود به مدرسه در سطل آشغال‌ها دنبال غذا می‌گردند.

سرویس جامعه جوان آنلاین: مطابق گزارشی که در بی‌بی‌سی فارسی منتشر شده است شیوون کالینگوود مدیر مدرسه مورکم در لانکاشر می‌گوید: «از هر ده دانش‌آموز این مدرسه، یکی از آنها از خانواده‌ای است که نیازهای غذایی خود را از بانک غذایی (جایی که به نیازمندان کمک می‌کند) تامین می‌کند.»

دانش‌آموزان گرسنه از سطل آشغال غذا می‌خورند

یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ در گزارشی گفته بود ۱۹ درصد کودکان زیر ۱۵ سال بریتانیا در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که با مشکل تامین غذا مواجه هستند.

دولت محافظه‌کار بریتانیا می‌گوید تعداد کودکانی که در خانوارهای بیکار زندگی می‌کنند در پایین‌ترین سطح خود است.

شیوون کالینگوود گفته است: «در حال حاضر در مدرسه او ۳۵ دانش‌آموز وجود دارند که خانواده‌هایشان از بانک غذایی استفاده می‌کنند. او می‌گوید احتمالا تعداد چنین خانواده‌هایی بیشتر است و آمار موجود تنها در باره خانواده‌هایی است که مدرسه از آن با خبر است.»

خانم کالینگوود می‌گوید: «وقتی کودکان از غذا محروم می‌شوند، روی رفتار آنها اثر می‌گذارد و فقط در باره غذا فکر می‌کنند و ما کودکانی داریم که هسته‌های میوه‌ها را از سطل آشغال‌ها بر می‌دارند. ما بچه‌هایی داریم که چیزی برای خوردن ندارند و بچه‌هایی هستند که تنها فکر و ذکرشان غذا است.»

مدیر این مدرسه گفته است: «از این که پدر و مادر این بچه‌ها وقتی به مدرسه می‌روند و با گفتن این که چیزی برای تامین غذای بچه‌هایشان ندارند به گریه می‌افتند، دچار اندوه می‌شود.»

او می‌گوید: «خانواده‌هایی هستند که مرتب به همدیگر مواد غذایی قرض می‌دهند و این مشکلی است که رو به افزایش است.»

یک سخنگوی وزارت کار و تامین اجتماعی می‌گوید از سال ۲۰۱۰ به این سو یک میلیون نفر از جمله سیصد هزار کودک از فقر مطلق خارج شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار