کد خبر: 941479
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
شلیک «ماوریک» و «قاصد» توسط جنگنده‌های فانتوم
در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان حریم ولایت»، جنگنده بمب افکن‌های سنگین اف۴ (فانتوم) با استفاده از بمب‌های «ماوریک» و «قاصد» اهداف فرضی را منهدم کردند.

جوان آنلاین: در جریان برگزاری هشتمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی ارتش (نهاجا)، شامگاه پنجشنبه هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو ۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعین شده کردند و هواپیمای اف ۴ نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده‌های مشابه نمودند.

مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان حریم ولایت» نهاجا از صبح روزگذشته آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. قرار است فردا جنگنده بمب افکن‌های نیروی هوایی ارتش در میدان تمرین جنگ الکترونیک شهید علی ابوعطا در منطقه انارک به اجرای سناریوهای رزم هوایی بپردازند.

 امیر خلبان علیرضا انگیزه، سخنگوی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی ارتش (نهاجا) صبح جمعه در حاشیه مراسم اجرای سناریوهای رزم هوایی توسط جنگنده بمب افکن‌های این نیرو در میدان تمرین جنگ الکترونیک شهید علی ابوعطا در منطقه انارک با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: پس از بمباران موفق دیشب هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو۲۴، ساعاتی قبل جنگنده بمب افکن‌های اف ۴ با شلیک موشک‌های ارتقاء یافته «ماوریک» و استفاده از بمب‌های هوشمند، نقطه زن و دور ایستای «قاصد» که توسط متخصصان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش تولید شده است، با حجم تخریب گسترده، اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.

به گزارش ایسنا، در این مرحله از رزمایش از پرنده‌های فوق سبک و پهپادهای تهاجمی نهاجا در راستای شناسایی و انهدام اهداف شبیه سازی شده در حجم گسترده به منظور وارد آوردن ضربه نهایی به دشمن استفاده شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار