کد خبر: 941450
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
در سال 98؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی از یشی گیری بودجه عمرانی سال 98 از سهم جمعیتی آذربایجان غربی خبر داد.

ناصر حضرتی در جمع  اصحاب رسانه با بیان اینکه بودجه عمرانی اولیه استان براساس لایحه بودجه سال98 ، یک هزار و 217 میلیارد تومان در نظرگرفته شده است تصریح کرد: این اعتبارات مجزا از اعتبارات 362 میلیارد تومانی پروژه های ملی و ملی استانی بوده، اعتبارات احیای دریاچه ارومیه، اعتبارات ابلاغی به پروژه ها در طول سال و اعتبارات ابلاغی وزارتخانه ها به ادارات کل است و با احتساب همه این موارد امیدواریم بودجه عمرانی استان در حدود 2هزار میلیارد تومان باشد.

وی با اشاره به سهم 4.73 درصدی استان از بودجه عمرانی تمام 31 استان کشور، رتبه استان در حوزه اعتبارات عمرانی را6 اعلام و اظهار کرد : برای اولین بار سهم بودجه عمرانی استان از سهم جمعیتی آن پیشی گرفته است.

حضرتی منابع درآمدی پیش بینی شده برای استان در لایحه بودجه سال 98 را ۱۲۱۷ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به بودجه سال97 از افزایش 11 درصدی بهره مند بوده است که عمده محل های درامدی استان(86درصد) از محل درامدهای مالیاتی است و سهم استان نیز از درامدهای تمام 31 استان کشور 1.06 درصد بوده است.

 

وی در خصوص اعتبارات هزینه ای استان در لایحه بودجه سال 98 نیز با تاکید بر رشد 24درصدی اعتبارات نسبت به لایحه بودجه سال قبل، رقم اعتبارات هزینه ای استان را 491 میلیاردتومان اعلام کرد و افزود: استان از حیث اعتبارات هزینه ای که عمدتا شامل حقوق و مزایای کارکنان است در رتبه دهم کشور قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با بیان اینکه بودجه عمرانی استان در مقایسه با شکاف توسعه نیافتگی آن نسبت به سایر استان ها مطلوبیت چندانی ندارد افزود: با این وجود نگاه دولت در اختصاص بودجه، توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته تغییر کرده است و امیدواریم با اعمال تبعیض مثبت نسبت به استان هایی با شاخص های توسعه یافتگی پایین شاهد بالندگی همه جانبه استان در سال های آتی باشیم.

وی افزود: آذربایجان غربی بیش از بودجه عمرانی به مدیران جسور و مطالبه گر برای تبیین مطالبات استانی در راستای کاهش شکاف توسعه نیافتگی نیاز دارد.

حضرتی قیمت پیش بینی شده برای هربشکه نفت را در لایحه بودجه سال آینده 54 دلار عنوان کرد و افزود: میانگین قیمت دلار نیز برای سال آتی 5هزار و 540 تومان در نظر گرفته شده اشت.

وی با اشاره به رشد 39.3 درصدی لایحه سال98 کشور نسبت به لایحه بودجه سال جاری بودجه کل کشور در سال آتی را ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: بودجه شرکت ها و بانکهای دولتی در سال آتی ۱۲۷۴ هزار میلیارد تومان و بودجه عمومی دولت 478.6 هزار میلیارد تومان خواهد بود که به ترتیب 72 و 28 درصد از کل بودجه کشور را شامل می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در خصوص منابع درآمدی بودجه سال 98 اظهار کرد:برای سال آتی 208.6 هزار میلیارد تومان درآمدعمومی دولت، 148 هزار میلیارد تومان درامد حاصل از فروش نفت و 51 هزار میلیارد تومان درامد حاصل از واگذاری دارایی های مالی و اسناد خزانه پیش بینی شده است که که هر یک به ترتیب سهم 51، 36 و 13 درصدی در تامین درامد های دولت خواهند داشت.

وی بودجه عمرانی کل کشور در لایحه بودجه سال 98 را 62 هزار میلیارد تومان خواند و اظهار کرد: این رقم در مقایسه با لایحه بودجه سال جاری تغییری نداشته است.

حضرتی یادآور شد: حوزه رفاه اجتماعی با 23 درصد ، آموزش و پرورش و آموزش عالی با 14.8 درصد، دفاع و امنیت ملی با 10.9 درصد بیشترین سهم از بودجه عمومی دولت را داشته اند و بودجه سلامت کشور نیز با رشد 13 درصدی نسبت به لایحه بودجه سال جاری 36 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر