کد خبر: 941444
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: نقش تربیتی امور تربیتی مدارس باعث شده بود که دانش‌آموزان زمانی در جبهه‌ها حضور پدا کرده و افتخاراتی را برای جمهوری اسلامی کسب کنند که در تاریخ نظیر نداشته است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، محمود الله‌مرادی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان‌ها و مناطق تابعه آموزش و پرورش استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته اتاق امور تربیتی در مدارس مکانی برای آرامش دانش‌آموزان بود که  هر زمان دانش‌آموز احساس ناامنی و ظلمی به خود احساس می‌کرد فورا به دامن امور تربیتی پناه می‌آورد و آنها نه بصورت سلبی بلکه بصورت ویژه مشکل دانش‌آموز را حل می‌کردند.

وی افزود: نقش تربیتی امور تربیتی مدارس باعث شده بود که همین دانش‌آموزان زمانی در جبهه‌ها افتخاراتی را برای جمهوری اسلامی کسب کنند که در تاریخ نظیر نداشته است اما امروز وضعیت امور تربیتی در مدارس خوب نیست.

الله‌مرادی ادامه داد: امور تربیتی یک پایگاهی بود که در کنار آموزش حقیقتا به دنبال تربیت دانش‌آموزان هم بود اما امروز شاهد حوادثی تلخ در مدارس هستیم که دلیل آن این است که ما به تربیت دانش‌آموزان کمتر توجه می‌کنیم.

وی گفت: متاسفانه جایگاه امور تربیتی در مدارس و در آموزش و پرورش مانند جایگاه اولیه آن نیست و چه از نظر حقوقی و چه از نظر مسائل اجتماعی تنزل پیدا کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تاکید کرد: اول پرورش مهم است بعد آموزش، چرا که اگر تربیت صحیح وجود داشته باشد آموزش پیشرفت خواهد داشت ولی اگر تربیت صحیح نباشد آموزش به جای پیشرفت پسرفت می‌کند.

وی تصریح کرد: امور تربیتی به همان اندازه که در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک تکیه‌گاه امن برای جوانان انجام وظیفه می‌کند به همان اندازه در تربیت انسان‌های سالم برای پیشرفت جامعه اسلامی اسلام نقش دارد.

الله‌مرادی گفت: کسانی که در امور تربیتی مدارس مشغول به خدمت هستند باید اعتماد و پایبندی کامل به اسلام و ارزش‌های اسلامی داشته باشند و آنچه را که به دیگران آموزش می‌دهند باید خود به آن عمل کنند چرا که خداوند متعال لعنت می‌کند کسی را که برای دیگران تبلیغ می‌کند ولی خودش به آن عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر مسؤولین ما در جایگاه مسؤولیتی خود به جای اینکه پاسخگوی مسؤولیت خود باشند برای نظام اپوزسیون هستند.

 وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یعنی امر به خیر و تذکر به نهی اما نمی‌دانم ما که مسلمان و پایبند به ارزش‌های اسلامی هستیم چرا این فریضه الهی را فراموش کرده‌ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان یادآور شد: ما باید مردم و جامعه را به سمت و سویی ببریم که دانش‌آموزان و نسل جوان مطالبه‌گر تربیت کنیم، البته مطالبه‌گری به معنی ایجاد اغتشاش و اخلالگری نیست.

وی تاکید کرد: ما در بحث امر به معروف و نهی از منکر به طور مطلق دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه ما و شما امور تربیتی‌ها باید کار فرهنگی انجام دهیم و شعار هم ندهیم.

وی ادامه داد: ما مسلمان هستیم، مومن هستیم، تابع نظام جمهوری اسلامی هستیم و از این نظام حقوق می‌گیریم که ارزش‌های اسلامی را در جامعه رواج دهیم پس تعلل در وظایفمان خطا است.

الله‌مرادی گفت: ما انقلاب کردیم که دین اسلام در جامعه حاکم شود انقلاب نکردیم که فساد، اختلاس، بی‌بندوباری و... در جامعه حاکم شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: هرچند برخی از مسؤولین ما در انجام وظایف خود کوتاهی کردند اما از طرف دیگر دشمن داریم دشمنانی که ساده نیستند و در اتاق‌های فکرشان بصورت زیربنایی و اساسی علیه ما کار می‌کنند که تغییر رفتار در ایران ایجاد کنند و مردم از آرمان‌ها و ارزش‌‌هایشان عقب‌نشینی کنند.

وی بر لزوم توجه به شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس تاکید کرد و گفت: شوراهای امر به معروف باید شامل اصلح‌ترین دانش‌آموزان باشد افرادی که هم از لحاظ درسی و هم از لحاظ اخلاقی سرآمد سایر دانش‌آموزان باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان ادامه داد: از امروز باید به دانش‌آموزان امر و نهی کردن‌های کوچک را یاد دهیم که فردا که بزرگ شدند در جامعه آمران به معروف و ناهیان از منکر تاثیرگذاری در جامعه شوند.

انتهای پیام/2330/83

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر