کد خبر: 941424
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
بررسی عملکرد شورای شهر پایتخت تنها در همین چندماه اخیر به خوبی نشان می‌دهد که این نهاد مدافع سرسخت مدیران فرسوده شهرداری است. حمایت از مدیری که با ۴۶ سال سابقه در شهرداری هنوز بازنشسته نشده و عدم گزارش به مردم درباره مدیران بازنشسته و غیربازنشسته و محرمانه اعلام‌کردن لیست مدیران بازنشسته تنها بخشی از عملکرد این شوراست.
عليرضا سزاوار
قدیمی‌ترین مدیر شهری در سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری مشغول به فعالیت است؛ محمدعلی مختاری ۴۶سال است که در شهرداری مشغول فعالیت می‌باشد. هنوز برای مختاری حکم بازنشستگی صادر نشده، اما او هم از لحاظ سنی و هم از لحاظ سنوات‌خدمت سقف تعیین‌شده در قانون را رد کرده است. این بی‌توجهی به حکم بازنشستگی او نیز نوعی تخلف است که شورای شهر از آن به سادگی چشم‌پوشی می‌کند. در واقع فردی که بیش از ۳۵سال خدمت کرده باشد، ادامه حضورش نقض قانون خدمات کشوری است، اما «اعطا» سخنگوی شورای شهر چندی قبل گفته بود «تا زمانی که مافوق یک فرد با بازنشستگی‌اش موافقت نکند، همچنان مشغول به کار خواهد بود!»
«شفافیت» و «اتاق شیشه‌ای» دو مورد از شعار‌های رایجی است که شورای پنجم آن را سرلوحه ادبیات مدیریت شهری خود قرار داده است. شورای پنجم با تکیه بر اینکه شفافیت باعث رانت‌زدایی و فسادستیزی می‌شود، همواره بر طبل عمل به این شعائر کوبیده تا محرمانه‌بودن لیست مدیران بازنشستگان شهرداری نشان داد که حرف و عمل این شورا با هم متفاوت است.
از آن مهم‌تر اینکه این شورا هرگز هیچ گزارشی برای مردم منتشر نکرده تا در رابطه با مدیرانی که بازنشسته و احیاناً برکنار شده‌اند، حرفی بزند. اما از آن مهم‌تر درباره انبوهی از مدیران شهری که طبق قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» همچنان بر سر کار هستند، گزارشی بدهد و به قول خودشان شفاف‌سازی کنند. جالب اینکه ناهید خداکرمی، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تا اواخر مهرماه در مصاحبه‌هایش با اشاره به اینکه شهرداری یک مجموعه غیردولتی محسوب می‌شود و اعضای شورا را مردم انتخاب می‌کنند، تأکید داشت که «قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان حتی شامل معاونان و رؤسای سازمان‌های شهرداری نیز نمی‌شود.» این عضو کمیسیون نظارت و حقوقی نه از ساده‌ترین قانون مجلس آگاه بود و نه بعداً به وظیفه نظارتی‌اش عمل کرد. تغییر ناگهانی موضع شورای شهر در کاهش معاونت‌های شهرداری تهران در اوایل دی‌ماه نیز از دیگر نشانه‌های عدم صداقت این شوراست. با طرح یک پیشنهاد جدید از سوی برخی از اعضای شورا مبنی بر اینکه انجام کار مطالعات کارشناسی در خصوص حذف تعدادی از معاونت‌های شهرداری تهران به خود شهرداری! واگذار شود، بار دیگر نشان داد که حفظ مدیران و منافع بر همه چیز ارجحیت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار