کد خبر: 941423
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸
دادستان كل:
دادستان کل کشور موضوع فیلترینگ را انحرافی و دادن آدرس غلط به مردم دانست و گفت: قوه قضائیه اعتقادی به محروم‌شدن مردم از امکانات فضای مجازی ندارد. وزارت ارتباطات برخی مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرا نمی‌کند.
حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به حادثه سیرجان و اینکه فضای مجازی بستر وقوع برخی جرائم است، گفت: اگر فضای مجازی را مدیریت نکنیم روز به روز وضعمان بدتر خواهد شد.
وی ادامه داد: بحث مدیریت فضای مجازی و فیلتر برخی فضا‌هایی که جز ضرر چیزی ندارد را مطرح می‌کنیم. عده‌ای از رسانه‌ها و بخش‌های مختلف ما را متهم می‌کنند که قوه‌قضائیه نمی‌خواهد از این فضا استفاده شود که این برداشت نادرست است. هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد فضای مجازی‌اش رها باشد و فیلتر برخی شبکه‌ها و کانال‌ها به معنای چشم‌پوشی از امکانات خوب و ارزشمند فضای مجازی نیست، آنچه ما را به صدور حکم قضایی در برخی موارد متوسل می‌کند، آسیب‌هایی است که متوجه جامعه می‌شود. وی ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی مسئول مدیریت فضای مجازی است، وزارت ارتباطات و دستگاه‌های مرتبط با فضای مجازی در قبال حوادث رخ داده در این فضا مسئولیت دارند. دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه شورای عالی فضای مجازی مصوباتی داشته است که این مصوبات باید اجرا شود، ادامه داد: بخشی از مصوبات شورای عالی فضای مجازی هنوز اجرا نشده است.
وی یادآور شد: بحث فیلترکردن را یک بحث انحرافی می‌دانم، بحث اساسی این است که فضای مجازی را سالم کرده و آسیب‌ها را بشناسیم. دادستان کل کشور افزود: برخی به مجرد اینکه بحث فیلتر مطرح می‌شود، فکر می‌کنند که ما می‌خواهیم در دنیای ۱۰۰ سال قبل زندگی کنیم. در حالی که به جامعه نباید آدرس غلط داد و دستگاه قضایی و دست‌اندرکاران دلسوز فضای مجازی به دنبال این نیستند که مردم را از فضای مجازی محروم کنند، ولی معتقدیم باید سالم‌سازی شود و امکان سالم‌سازی وجود دارد و دولت باید تمام امکانات و توان را در اختیار قرار دهد تا جوانان ما بتوانند یک فضای مجازی متناسب با خواست مردم و نظام جمهوری اسلامی به وجود بیاورند.
دادستان تهران: راننده، دانشگاه آزاد و پیمانکار در حادثه علوم تحقیقات مقصر شناخته شدند
روزگذشته عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان تهران از اعلام نظر کارشناسی هیئت هفت نفره در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: طبق وعده‌ای که به مردم دادیم در دو روز گذشته هیئت نظر کارشناسی را اعلام کرده و سه عامل اساسی را مقصر دانسته است. دادستان تهران ادامه داد: راننده، دانشگاه و پیمانکار که مسئول خدمات‌رسانی در آنجا بوده‌اند مقصر اعلام شدند، راننده فوت کرده و از طریق بیمه، مبلغ دیه‌ها وصول می‌شود.
دادستان تهران اضافه کرد: به بازپرس و دادستان منطقه توصیه کرده‌ایم که اگر خانواده‌ها آمادگی دارند دیه خود را بگیرند، طبق مقررات دیه از طریق شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار