کد خبر: 941412
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
انتقاد رئیس بنیاد سعدی از ترویج استفاده از لغات بیگانه
غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی با ابراز نگرانی از وضعیت استفاده از لغات خارجی از به کارگیری لغات بیگانه در منوی رستوان‌های شمال تهران و محصولات ایرانی انتقاد کرد و گفت: حتی در تولید دستمال کاغذی هم می‌خواهند از لغات خارجی استفاده کنند.
محمدصادق عابدینی
حداد عادل در نشست رسانه‌ای به مناسبت برگزاری اولین مدرسه زمستانی دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی، گفت: در هفت سالی که از راه اندازی بنیاد سعدی گذشته، این بنیاد در گسترش زبان فارسی توفیقاتی داشته است. وی با اشاره به برنامه بنیاد سعدی برای تالیف ۷۰ کتاب آموزش فارسی گفت: تاکنون تالیف ۱۵‌عنوان کتاب به پایان رسیده و چاپ شده‌اند. این کتاب‌ها در سراسر دنیا توزیع شده است. حدادعادل به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت دانش‌افزایی زبان فارسی که از دیگر فعالیت‌های بنیاد سعدی است، اشاره کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد سعدی بیش از ۳۰ دوره کوتاه مدت و شش دوره بلند مدت دانش افزایی داشته‌ایم که مدرسه زمستانی از این دست است.
وی افزود: از دیگر وظایف بنیاد سعدی، تربیت مدرس زبان فارسی است که ما این کار را در داخل و خارج ازکشور انجام می‌دهیم و تاکنون ۷۰ دوره تربیت مدرس زبان فارسی برگزار شده است که در این دوره‌ها افرادی با حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف مرتبط با زبان فارسی می‌توانند شرکت کنند. حدادعادل در ادامه با بیان اینکه بنیاد سعدی یکی دیگر از وظایف خود را تدوین انواع استاندارد‌ها در آموزش زبان می‌داند، اظهار کرد: آموزش زبان، مخصوصا زبان دوم حتماً باید با استاندارد همراه باشد و عناوینی که مثل آزمون تافل می‌شنوید، حکایت از استاندارد می‌کند و هرکسی زبان انگلیسی یاد می‌گیرد، باید گواهی داشته باشد که چه اندازه زبان آموخته است.
حداد عادل با انتقاد از وضعیت به کارگیری زبان فارسی گفت: باید توجه داشت زبان فارسی در خطر است، نام غذا‌ها در مغازه‌های غذافروشی شمال شهر تهران گواهی بر این مطلبند یا شاهدیم تولیدات بسیاری به زبان‌های غیرفارسی آلوده شده و حتی برای تولید دستمال کاغذی هم باید از اسامی خارجی استفاده کنند، در حالی که حفظ زبان فارسی حفظ هویت ایرانیان است و همت همه را می‌طلبد. رئیس بنیاد سعدی با انتقاد از بودجه این بنیاد گفت: لایحه پیشنهادی دولت افزایش جزئی ۷/۴ درصدی را نشان می‌دهد، اما باید توجه داشت که ۸۰ درصد بودجه بنیاد صرف خرید ارز می‌شود و بودجه سال گذشته بر اساس نرخ ارز ۳ هزارو ۵۰۰ تومانی بسته شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
0
چرا. .اکثر مسیولان. ..بجای. .عمل دقیق. ..و برخورد قاطع. .با. متخلفین. ..فقط. در. .رسانه ها. .از. .نابسامانی های حوضه کاری خود. ..شکایت. .میکنند؟!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار