کد خبر: 941326
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است آمریکا در ظاهر فضای مبارزه امنیتی، سیاسی و اقتصادی را علیه ایران مطرح کند، اما اصل ماجراجویی های آنها با مبانی دینی است که آن را نشانه گرفته‌اند.

جوان آنلاین: علی لاریجانی امروز(چهارشنبه) در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت ۱۹ دی ماه ۵۶، گفت: امروز (۱۹ دی ماه) سالروز قیام مردم قهرمان قم در سال ۵۶ است که پس از اهانت وقیحانه برخی از مسئولان رژیم ستمشاهی به ساحت مقدس مردم انقلابی قم، آنان به منزل مراجع عظام رفتند و با شعارهای انقلابی، صحنه سیاسی و اجتماعی قم را به میدان مبارزه با رژیم سفاک پهلوی بدل کردند.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: همین حضور آگاهانه، مبدا انقلاب شکوهمند اسلامی و منجر به آگاهی بخشی و بیداری و همچنین جوشش جدید انقلابی در سایر استان ها شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کالبدشکافی این قیام و سایر قیام های صدساله اخیر در ایران، می توان به این نکته دست یافت که بطن فرهنگ ملت ایران، تفکر دینی و تعلق به میراث گرانقدر عصمت و طهارت است.

لاریجانی تأکیدکرد: هر گونه اصلاحات سیاسی و اجتماعی اگر بر ستون های تفکر دینی چه از نوع ایجابی و چه از نوع سلبی استوار شود، به دلیل باورهای عمومی اجتماعی موفق خواهد بود اما در غیر این صورت نمی تواند در توده ها تأثیری گذاشته و حرکت آفرین باشد.

وی با بیان اینکه این نکته اساسی همواره مورد توجه مُصلحان واقعی در تاریخ ایران بوده است، تصریح کرد: اما «سلاطین جور» به دلیل عدم لیاقت و نداشتن درک درست جامعه شناختی، گاه با این فرهنگ مبارزه کردند به گونه ای که چه رضاخان و چه محمدرضا این درد را نداشتند و به جای آن تکیه بر آمریکا و انگلیس کردند و به خود و کشور لطمات جبران ناپذیری زدند.

لاریجانی گفت: برخی گروه های سیاسی مخصوصا مارکسیسم ها با گرته برداری از سایر قیام ها که متناسب با شرایط سایر کشورها بود، مسیری را طی کردند که توفیق نیافتند.

وی ادامه داد: اما امام (ره) آیت الله مدرس، آیت الله کاشانی و علمای صدر مشروطه از مصلحان واقعی بودند که با شناخت درست از صحنه اجتماعی، مبنای حرکت خود را بر تفکر دینی و البته روشن بینانه قرار دادند و نتیجه آن انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: این درس بزرگی است که اگر اصلاحات واقعی در ایران از مایه اصلی خود یعنی تفکر دینی فاصله بگیرد، نمی تواند جریانی موفق باشد.

لاریجانی گفت:در ایران عرفی کردن همه حقایق چه در عرصه معرفت و چه در عرصه سیاست نه وجه عقلی دارد و نه تجربه توفیقی را برای آن ثبت کرده است.

وی یادآور شد:رهبر معظم انقلاب از سال ها پیش درباره تهاجم فرهنگی اصرار داشتند که به این دلیل است که پایه تغییرات و اصلاحات واقعی و حرکات رو به جلو منوط به رونق بخشی به تفکر دینی و غنا یافتن در این عرصه است.

لاریجانی با بابیان اینکه امروز ممکن است آمریکا در ظاهر فضای مبارزه امنیتی، سیاسی و اقتصادی را علیه ایران مطرح کند، گفت:اما اصل ماجراجویی های آنها با مبانی دینی است که آن را نشانه گرفته اند و عدم توفیق آنان علی رغم تمام فشارهای اقتصادی به این جهت است که ملتی که فرهنگ حسینی و علوی دارد، میراث قلبی خود را به حراج نمی گذارد و تحمل سختی ها را سنگر صیانت از آیین خود می پندارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
احسنت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار