کد خبر: 941325
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
معاون اول قوه قضائیه گفت: به هیچ نهاد داخلی و خارجی اجازه ندادیم که در قوه قضائیه دخالت کند، در داخل کشور هم نهایت تلاش را قوه قضائیه کرده تا اجازه دخالت را به هیچ کس ندهد.
 

جوان آنلاین: غلامحسین محسنی اژه‌ای در برنامه تلویزیونی بدون توقف در خصوص عملکرد قوه قضائیه، گفت: یکی از وظایف و خدمات قوه قضائیه در ابتدا این  بود که اموال مفسدان را شناسایی کند و در همان ابتدای انقلاب اموال مفسدان به مردم بازگردانده شد. نگاه از همان ابتدا این بود که اموال به مردم بازگردد.

وی افزود: در همان ابتدای انقلاب، اموال سران طاغوت و مفسدان مصادره شده است.یکی از مسائل مهم تثبیت نظام جمهوری و امنیت مردم است و یکی از نهادهای مهم در این رابطه، قوه قضائیه است.قوه قضائیه با کمک سایر دستگاه ها، دستگاه هایی که به دنبال کودتا بودند را شناسایی کرد. در سی و یک شهریور 59 یک جنگ تمام عیار خارجی نظامی به کشور تحمیل شد و از سویی عوامل خارجی دشمن با اسم های مختلف از جمله منافقین، چپی ها و غیره همراه با جنگ نظامی بیرونی در داخل کشور دست به اسلحه بردند و امنیت و اموال مردم را در معرض خطر قرار دارند.

محسنی اژه ای ادامه داد: چه کسی چشم این فتنه را درآورد؟ چه کسی با این تروریست ها مبارزه کرد؟ چه کسی با ستون پنجم دشمن مبارزه کرد؟ کار نظام بود، البته قوه قضائیه در شناسایی و پیشگیری از ادامه این جریان نقش بسزایی داشت.  

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: گاهابه خودم می گویم، محسنی چندین سال است که در قوه قضائیه مشغول به کاری، به خودم می گویم، چه غلطی کردی؟ کاری به اینکه ابزار چیست و چه کسی مانع ایجاد می کند، ندارم. به کسی نمره می دهم که به سر قله برسد.

محسنی اژه ای در خصوص عملکرد قوه قضائیه گفت: من به دنبال نمره دادن نیستم، بلکه شاخص ها را می گویم. مردم با چه شاخصی، نمره می دهند؟ مردم ملاک هستند. یک وقت می گوییم نمره ای که ما می خواهیم بدهیم باید با سنجش  معیارهای دیگری همراه باشد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به مستقل بودن قوه قضائیه، افزود: اگر چه محدودیت هایی وجود داشته و دارد اما قوه قضائیه، یک نهاد مستقل است. مستقل بودن، ماموریتی است که طبق قانون به قوه قضائیه سپرده شده است. این نهاد از استقلال خود تمام قد دفاع می کند.

وی با بیان اینکه اجازه دخالت را به هیچ نهادی ندادیم، بیان داشت: به هیچ دولت خارجی اجازه ندادیم که در قوه قضائیه دخالت کند. در داخل کشور هم نهایت تلاش را قوه قضائیه کرده تا اجازه دخالت را به هیچ کس ندهد. معاون اول رئیس جمهور، وزیر، نماینده و حتی در خود قوه قضائیه هم افرادی بودند که با آنها برخورد کردیم.

وی افزود: بعد از انقلاب هم در خود قوه قضائیه چند نفر را اعدام کردیم.

محسنی اژه ای با بیان اینکه البته در نقطه مطلوبی نیستیم، گفت: مردم رضایت صد درصدی ندارند. طبق گفته امیر المومنین باید طوری برخورد کنیم که شخص برخورد کننده هم تشکر کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار