کد خبر: 941311
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
مدیرعامل اتحادیه مرغداران سمنان:
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان گفت: جوجه ریزی در دیماه امسال نسبت به ماه گذشته به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت مرغ، ۲۵ درصد در استان افزایش یافت.

کسری پیوندی افزود: از ابتدای دیماه سالجاری تا امروز یک میلیون و 545 هزار جوجه ریزی انجام شده و درصورت ادامه شرایط عادی، پیش بینی می شود تا پایان این ماه 2 میلیون و 300 هزار جوجه ریزی به منظور تعدیل قیمت گوشت مرغ در بازار شب عید انجام شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان با بیان این که در آبان ماه یک میلیون و 545 هزار جوجه ریزی و در آذرماه امسال یک میلیون و 880 هزار جوجه ریزی انجام شده است افزود: علت گرانی گوشت مرغ در بازار به دلیل کاهش جوجه ریزی در ماه های گذشته بوده است.
به گفته وی، کاهش جوجه ریزی و افزایش قیمت گوشت مرغ در ماه های گذشته به دلیل مشکلات به وجود آمده در حمل و نقل و جابجایی نهاده و طیور بوده است.
وی ادامه داد: در استان سمنان 390 واحد مرغداری وجود دارد که از این تعداد 300 واحد فعال هستند و دغدغه ای برای تامین گوشت مرغ این استان وجود ندارد اما کمبود گوشت مرغ بر قیمت اثرگذار است.
پیوندی با بیان این که تولیدات گوشت مرغ استان سمنان بیش از نیاز این استان است، افزود: تنها 20 درصد ازگوشت مرغ تولیدی در استان مصرف و حدود 80 درصد تولیدگوشت مرغ این استان به استان های همجوار مانند تهران، البرز و شهرهای شمالی صادر می شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان اظهار داشت: عمده واردات نهاده طیور در کشور به وسیله یک شرکت تامین می شود اما اکنون این واردکننده خوراک طیور با بانک مرکزی دچار مشکل شده و در صورت طولانی شدن زمان حل مشکل، امکان ملتهب شدن بازار فروش گوشت مرغ وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: اگر در مدت 10 تا 15 روز آینده خوراک وارداتی طیور به دست واحدهای مرغداری نرسد افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار شب عید دور از انتظار نخواهد بود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نیز پیش از این گفته بود: ایجاد تعادل در عرضه جوجه در بازار، تعدیل قیمت جوجه، تامین و تحویل نهاده، تسهیل در صدور مجوزهای جوجه ریزی از برنامه های در نظر گرفته شده برای کاهش قیمت عرضه مرغ در بازار است.
محمد سعیدی، کمبود عرضه جوجه به بازار، قیمت بالای جوجه، مشکلات در تامین نهاده و حمل و نقل را از دیگر عوامل گرانی مرغ در بازار عنوان کرد.
511 واحد مرغداری فعال در این استان وجود دارد که از این تعداد 421 واحد آن مربوط به پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 10 میلیون قطعه در دوره، 42 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شتر مرغ و 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر