کد خبر: 941305
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
در حالی امروز از ژاپن به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در جام ملت‌ها رونمایی می‌شود که عراق و ویتنام دو تیم همگروه ایران دیروز در چهارمین روز جام ملت‌ها مقابل هم قرار گرفتند، مسابقه‌ای که عراقی‌ها به سختی پیروز شدند.
سعيد احمديان
این روز‌ها همه نگاه‌ها در فوتبال آسیا به امارات است؛ میزبان هفدهمین دوره جام ملت‌ها، مسابقاتی که از همین روز‌های اول با نتایج عجیب و غریب و حاشیه‌های ریز و درشت آغاز شده و به پنجمین روز برگزاری رسیده است.

بازی به بازی جلو می‌رویم
پس از پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال کشورمان برابر یمن، حالا همه نگاه‌ها در اردوی تیم ملی به بازی دوم با ویتنام است. مسابقه‌ای که شنبه در دوبی برگزار می‌شود. ملی‌پوشان پس از اولین برد مقابل یمن حالا از روحیه بالای خود برای بازی‌های بعدی می‌گویند، مانند سامان قدوس که به عنوان بازیکن تعویضی در بازی با یمن وارد زمین بازی شد و با یک شوت دیدنی گل پنجم ایران را به نام خودش ثبت کرد. قدوس در واکنش به سؤالی درباره گل فوق‌العاده‌اش می‌گوید بهتر از این گل را برای تیم ملی کنار گذاشته است: «مطمئن باشید بهتر از این گل را برای تیم ملی می‌زنم.»
گلزنی اشکان دژاگه هم در اولین بازی جام ملت‌ها، به خصوص پس از نیمکت‌نشینی در جام جهانی و شادی منحصر به فردش پیام ویژه‌ای داشت: «همه می‌دانند در این یکی، دو سال سختی زیاد کشیدم و برای من آسان نبود. جام جهانی را از دست دادم و این ضربه بزرگی بود.»
با وجود شروع طوفانی تیم کشورمان در جام ملت‌ها، دستیاران کی‌روش هم مانند این مربی، تیم کشورمان را مدعی نمی‌دانند. اوسیانو کروز که اظهارت توهین‌آمیزش نسبت به تیم امید واکنش‌های زیادی را به همراه داشت، دیروز در تمرین تیم ملی به جای کی‌روش روبه‌روی خبرنگاران ایستاد و درباره اینکه رسانه‌های خارجی پس از پیروزی پرگل تیم ملی مقابل یمن، ایران را شانس نخست قهرمانی در جام ملت‌ها می‌دانند، اینطور توضیح داد: «فکر می‌کنم خیلی زود است که راجع به قهرمانی صحبت کنیم. شما نمی‌توانید ساخت یک خانه را از سقف آغاز کنید و ابتدا باید ستون‌های آن را پایه‌ریزی کنید. ستون‌های خانه ما، بازی‌های گروهی است. ما الان به بازی ویتنام و پس از آن به بازی عراق می‌اندیشیم و تلاش می‌کنیم خانه‌ای محکم در مرحله گروهی برای مردم ایران بنا کنیم.»

رکورددار قهرمانی وارد می‌شود
جام ملت‌های آسیا امروز با برگزاری سه مسابقه پیگیری می‌شود تا دور اول مرحله گروهی به پایان برسد و همه تیم‌ها یک‌بار بازی کرده باشند. در رقابت‌های امروز از ساعت ۱۴:۳۰ و از بازی‌های گروه F، ژاپن و ترکمنستان با هم دیدار می‌کنند. مسابقه‌ای که رونمایی از چشم بادامی‌ها به عنوان یکی از مدعیان جام است. سامورایی‌ها در حالی پا به جام ملت‌ها گذاشته‌اند که در بازی‌های دوستانه هم نتایج خوبی گرفته‌اند و با مربی جدیدشان در سه بازی اخیر، دو برد و یک تساوی کسب کرده‌اند. آن‌ها در یکی از بازی‌ها موفق شدند تیم قدرتمند اروگوئه را شکست دهند تا برای سایر مدعیان جام ملت‌ها خط و نشان بکشند. البته چشم بادامی‌ها حریف نه‌چندان سختی را پیش‌رو دارند و ترکمنستان که برای دومین بار در مرحله نهایی جام ملت‌ها حاضر می‌شود، با توجه به شرایطش پیش‌بینی می‌شود توانی برای شگفتی‌سازی نداشته باشد.
در دیگر بازی این گروه هم از ساعت ۱۷، ازبکستان و عمان به مصاف هم می‌روند. دو تیمی که با توجه به حضور ژاپن در این گروه برای دومی تلاش می‌کنند. در آخرین بازی فردا از بازی‌های گروه E، قطر و لبنان از ساعت ۱۹:۳۰ مقابل هم قرار می‌گیرند، این بازی به خصوص برای قطری‌ها که میزبانی دوره آینده جام جهانی را برعهده دارند، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و عنابی‌ها می‌خواهند با یک نتیجه خوب در جام ملت‌ها، عیار تیم‌شان را نشان دهند.

عراق - ویتنام
در ادامه جام ملت‌ها، دیروز عراق و ویتنام دو تیم همگروه ایران در گروه D. به مصاف هم رفتند. در حالی که تصور می‌شد عراقی‌ها کار سختی مقابل حریف شان نداشته باشند، این ویتنام بود که در دقیقه ۲۴ روی اشتباه مدافع عراق پیش افتاد، اما عراقی‌ها در دقیقه ۳۵ توسط مهند علی گل تساوی را به ثمر رساندند. این پایان کار در نیمه اول نبود و در دقیقه ۴۱ بازی هافبک ویتنام خط دفاع عراق را به‌هم ریخت و ضربه او توسط جلال حسن دفع شد، اما توپ برگشتی را احمد ابراهیم وارد دروازه خودی کرد تا عراق به شکلی عجیب نیمه اول را با شکست به رختکن برود. نیمه دوم را عراق برای جبران گل خورده آغاز کرد و در نهایت همام هافبک عراقی استقلال که در نیمه دوم وارد زمین بازی شده بود، در دقیقه ۶۰ گل مساوی را به ثمر رساند. در دقیقه ۸۹ هم علی عدنان روی یک ضربه ایستگاهی گل سوم را به ثمر رساند تا عراق در روزی که ویتنام شجاعانه مقابل این تیم بازی کرد، به سختی با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار