کد خبر: 941294
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری:
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری، با تعامل میان نمایندگان استان و دولت بدهی معوق سال گذشته به طور ۱۰۰ درصد پرداخت شد و در سال جاری بدهی بیمه سلامت به تمامی موسسات بخش خصوصی و دانشگاه تا پایان شهریورماه تسویه شد، همچنین مطالبات داروخانه‌ها نیز طی چند روز آتی پرداخت خواهد شد.

صفر فرامرزی 18 دی‌ماه در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به برگزاری نخستین رویداد هم‌اندیشی در حوزه بیمه سلامت، اظهار کرد: در این رویداد از تفکر و پیشنهادات اقشار مختلف مردم در حوزه سلامت استفاده خواهد شد که به دلیل استقبال مطلوب از سوی مردم، زمان این رویداد تا 26 دی‌ماه تمدید شد.
وی افزود: مشوق‌هایی به نفرات برتر اهدا خواهد شد که به نفرات اول در قالب شش محور 16 میلیون تومان، نفرات دوم هشت میلیون تومان و نفرات سوم چهار میلیون تومان پرداخت خواهد شد.
فرامرزی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بیمه سلامت در حوزه روستاییان،عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت با دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: از جمعیت 950 هزار نفری استان، بیش از 50 درصد از روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت بوده که در مجموع 600 هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی در خصوص هم‌پوشانی بیمه، گفت: طرح هم‌پوشانی در بخش بستری در 10 بیمارستان استان اجرایی شده است، همچنین لازم است افرادی که دارای دو دفترچه بیمه هستند یکی از آن‌ها را باطل کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان از حذف دفترچه کاغذی در بخش بستری، آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی از اویل بهمن‌ماه در بخش سرپایی و اجرایی شدن آن به صورت پایلوت در شهرستان فارسان و اجرایی شدن پیش‌مقدمه سلامت الکترونیک در تمامی شهرستان‌ها تا پایان سال جاری خبر داد.
وی گفت: در سال جاری، با تعامل میان نمایندگان استان و دولت بدهی معوق سال گذشته به طور 100 درصد پرداخت و در سال جاری بدهی بیمه سلامت به تمامی موسسات بخش خصوصی و دانشگاه تا پایان شهریورماه تسویه شد، همچنین مطالبات داروخانه‌ها نیز طی چند روز آتی پرداخت می‌شود.
فرامرزی بیان کرد: در سال جاری 41 میلیار و 200 میلیون تومان بابت بدهی معوق سال گذشته به دانشگاه علوم‌پزشکی در حوزه دولتی پرداخت شد که 14 میلیارد و 400 میلیون تومان آن به حوزه دارویی اختصاص یافت.
وی با اشاره به اختصاص 500 میلیون یورو به حوزه سلامت، تصریح کرد: بخش‌های زیادی از بدهی‌ها از جمله در حوزه دارو و تجهیزات، از این اعتبار تسویه حساب شد.
فرامرزی از پرداخت 65 میلیارد تومان اعتبار به حوزه دارو در سال جاری خبر داد.
وی ادامه داد: قبل از نظام تحول سلامت دو هزار قلم دارو زیر نظر بیمه سلامت بود، در صورتی که بعد از نظام تحول سلامت دو هزار و 400 دارو زیرنظر بیمه سلامت قرار گرفت.
فرامرزی با اشاره به اینکه تمامی آحاد مردم تحت پوشش بیمه هستند، بیان کرد: پیش از اجرای نظام تحول سلامت در استان 60 درصد از هزینه‌های درمان توسط مردم پرداخت می‌شد که بعد از اجرای این طرح حدود 90 درصد هزینه‌های بخش بستری و 70 درصد از هزینه‌های بخش سرپایی توسط دولت پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: ضریب پرداخت هزینه‌های درمان در بیمه روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار خانوار تقریبا رایگان و تنها سه درصد از سوی بیمه‌شده پرداخت می‌شود.
فرامرزی گفت: در نظام تحول سلامت 45 هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که جایگزین بیمه سلامت، بیمه ایرانیان بوده که افراد می‌توانند با پرداخت سالانه 265 هزار تومان تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.
وی تصریح کرد: امسال یک مورد سوء استفاده مالی بسیار گسترده در حوزه بیمه‎‌ای در استان صورت گرفت که شرکت‌هایی به صورت غیرقانونی اقدام به صادر کردن کارت بیمه سلامت با هزینه بالا برای افراد کرده بودند و 15 هزار کارت صادر شد که به محض اطلاع، آن شرکت شناسایی و از طریق مراجع قضایی برخورد صورت گرفت.
فرامرزی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند تخلفات را با شماره‌های 32225430، 32225847 یا سامانه پیامکی 3000231666 و یا تلفن گویای 1666 گزارش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر