کد خبر: 941288
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
با حضور رئیس شورای عالی زکات کشور
رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: اقتصاد مقاومتی در کشور بایستی به درستی مدیریت و پیاده سازی شود تا با رفع مشکلات اقتصادی و فقر، شاهد شکوفایی معنوی جامعه نیز باشیم.

رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: اقتصاد مقاومتی در کشور بایستی به درستی مدیریت و پیاده سازی شود تا با رفع مشکلات اقتصادی و فقر، شاهد شکوفایی معنوی جامعه نیز باشیم.

آیت الله سید رضا تقوی رئیس شورای عالی زکات کشور در همایش شورای زکات استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: درست است که تحریم‌ها بر اقتصاد کشور و معیشت مردم اثر گذاشته، ولی اگر موضوع اقتصاد مقاومتی که از توصیه های رهبر معظم انقلاب به شمار می رود، در کشور به درستی مدیریت شده بود قطعا کشور اینقدر درگیر مشکلات اقتصادی نمی شد.

وی افزود: احکام اسلام اعم از واجب و حرام، مستحب و مکروه، دارای فلسفه ای است. خداوند بر این اساس فلسفه و حکمتی را دنبال می‌کند. قوانین اسلامی ضمن این که از آسمان نازل شده، زمینی هم است.

تقوی خاطرنشان کرد: همه این احکام برای اداره امور زندگی انسان از طرف خداوند به وسیله پیغمبر اکرم(ص) اعلام شده، بنابراین با اجرای احکام اسلامی باید زندگی روان‌تر، با نشاط تر و نورانی تر داشته باشیم.

رئیس شورای عالی زکات کشور بیان داشت: اسلام یک مجموعه است، نمی توانیم بخشی از آن را اجرا و پیاده کنیم و نسبت به بخش دیگر آن بی اعتنا باشیم. اگر مسائل معنوی اسلام را مورد توجه قرار داده ولی مسائل مادی و اقتصادی که جامعه بر مبنای آن اداره شود را اجرا نکنیم، در مسایل معنوی هم مشکل پیدا می کنیم.

 تقوی بیان داشت: همچنین اگر صد در صد به مسائل اقتصادی بیاندیشیم و به دنبال پیاده کردن آن باشیم ولی به معنویت توجه نکنیم، اقتصاد نیز مشکل پیدا می کند.

رئیس شورای عالی زکات کشور خاطرنشان کرد: در اسلام معنویت با مادیات در ارتباط است. اگر بحث از دنیا می کنید بحث از آخرت هم دارد، کسی که در دنیا مشکل داشته باشد معیشت مناسبی نداشته باشد معاد و آخرت مناسبی هم ندارد، این نگاه اسلام است.

تقوی ادامه داد: فقر کفر می آورد، اگر جامعه را به لحاظ معیشتی و اقتصادی خوب اداره نکنیم و مردم نتوانند زندگی شان را اداره کنند، به دنبال دین و دیانت هم نمی روند، پس باید اسلام را جامع ببینیم.

رئیس شورای عالی زکات کشور بیان داشت: زمانی تبلیغ روحانیت موثر است که زندگی مردم در حد معمول و معقول و در مسیر عادی حرکت داشته باشد. برخی ما را محکوم می‌کنند که موفق نبودیم، ولی من می گویم آنها موفق نبودند که نتوانستند صحنه اقتصاد را به خوبی اداره کنند. البته مسئولیت روحانیت هم سنگین است و هر کدام کم کاری کنیم، چرخ دیگری لنگ می ماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر