کد خبر: 941278
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
نگاه‌های تعجیلی و قضاوت‌های ناعادلانه درمورد دوران دفاع مقدس نباید تکرار شود. این مطلب را سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روز گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه ۴۰ سال ایستادگی و پیشرفت که در موزه دفاع مقدس تهران برپا شد، عنوان کرد.
 وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوادث مربوط به دفاع مقدس در یک دوره تاریخی خاص و با پیچیدگی‌های فوق‌العاده بالا اتفاق افتاد، از این رو با یک تحلیل قشری، خطی و تعجیلی به هیچ وجه نمی‌شود واقعیات دفاع مقدس را به خوبی بیان کرد.
به گزارش ایرنا، سرلشکر باقری به زوایای عملیات‌های کربلای چهار و پنج اشاره کرد و افزود: اینکه کسانی با یک عبارت کوتاه و با نگاه اولیه بخواهند در خصوص حوادث و عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس اظهار نظر کنند، موجب می‌شود که کاستی، نقص و خطا به وجود آید.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: در روز‌های گذشته شاهد نمونه‌ای از این نگاه تعجیلی و بعضاً قضاوت نامناسب و غیرعادلانه بودیم که نباید این اتفاقات تکرار شود. وی افزود: در عملیات کربلای چهار همه پیش‌بینی‌های لازم انجام و بیش از ۹ ماه کار اطلاعاتی، مهندسی و آماده‌سازی برای غافلگیری دشمن انجام شده بود، اما طبیعی بود که دشمن با برخورداری از پشتیبان‌های بزرگ، در اختیار داشتن تصاویر ماهواره‌ای و بهره‌گیری از انواع اقدامات جاسوسی و اطلاعاتی به بعضی از عملیات‌های ما پی ببرد و بعضی از زوایای آن عملیات‌ها مورد اطلاع دشمن قرار بگیرد، اما این به معنی لو رفتن کل عملیات نیست که بتوان کل عملیات را لغو کرد. باقری ادامه داد: عملیات کربلای چهار انجام شد و با اینکه توفیقاتی داشت، اما در مجموع، یک عملیات ناموفق بود. هنر بسیار بزرگ آن بود که در همان مراحل اولیه، عملیات قطع شود؛ بنابراین فقط حدود ۷ درصد نیرو‌های رزمنده‌ای که برای عملیات آماده شده بودند، وارد عرصه شدند و مابقی نیرو‌ها ذخیره شدند و ظرف دو هفته عملیات بسیار بزرگ کربلای پنج طرح ریزی شد.. سرلشکر باقری افزود: اینکه ما بیاییم در این روز‌ها با دو سه جمله دلسردکننده راجع به این عملیات‌ها حرف بزنیم، واقعاً ناسپاسی است و کار صحیحی نیست. توصیه ما این است که در این‌گونه موضوعات، پژوهشکده دفاع مقدس و پژوهشکده‌های نیرو‌های مسلح و دانشگاه‌ها با دقت و حوصله، اسناد را بررسی و با پیشکسوتان مشورت کنند و جمع‌بندی سنجیده و واقعیت‌ها را در اختیار ملت بگذارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
در روز‌های گذشته شاهد نمونه‌ای از این نگاه تعجیلی و بعضاً قضاوت نامناسب و غیرعادلانه بودیم که نباید این اتفاقات تکرار شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار