کد خبر: 941228
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
بودجه اشتغال کمیته امداد باید 2 برابر شود
اگر بخواهیم در سال 98، 70 هزار اشتغال از محل منابع بانکی ایجاد کنیم، باید بودجه اشتغال کمیته امداد از یک هزار و 400 میلیارد تومان به سه هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یابد و منابع آن هم در شبکه بانکی موجود است و هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارد.

به گزارش جوان آنلاين، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبري با عنوان کردن مطلب فوق گفت: اگر بخواهیم در سال آینده ۷۰هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم باید بودجه کمیته امداد از هزار و ۴۰۰میلیارد به سه هزار و ۵۰۰میلیارد افزایش یابد.

حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به درنظر گرفتن یک هزار و 400 میلیارد تومان بودجه اشتغال برای کمیته امداد در لایحه بودجه 98 اظهار کرد: پیشنهاد افزایش بودجه اشتغال را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

این مقام مسئول درکمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال گذشته از محل صندوق توسعه و با اجازه رهبر معظم انقلاب، 12 هزار و 800 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در مناطق عشایری و روستایی در نظر گرفته شد افزود: از این رقم طبق تفاهم نامه وزیر رفاه و رئیس سازمان برنامه بودجه، مقرر شد دو هزار و 500 میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد قرار گیرد که متاسفانه تا الان به زحمت 150 میلیارد تومان یعنی حدود نیم درصد از دو هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت شده است.

عبدالملکی گفت: یکی اشتباهی در شبکه بانکی صورت گرفت و این بود که سهم کمیته امداد در شبکه بانکی بلوکه نشد به طوری که به رغم واریز قسط اول و دوم از سوی صندوق توسعه و مراجعه ما به بانک، گفتند منابع استفاده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مقرر شد از محل منابع اقساط سوم و چهارم، سهم کمیته امداد پرداخت شود اضافه کرد: صندوق توسعه از چند ماه پیش اقساط سوم و چهارم را به صورت ارزی به بانک مرکزی داده اما هنوز در اختیار بانک ها قرار نگرفته است و در پیگیری هایی که داشتیم، بانک مرکزی علت را نرسیدن به جمع بندی در نحوه تسعیر ارز عنوان کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: نامه ای هم از سوی رئیس کمیته امداد به رئیس جمهور تقدیم و درخواست شده رئیس جمهور دستور دهد تا هر چه سریعتر تسعیر ارز انجام شود.

وی توضیح داد: در شورای عالی اشتغال و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم این موضوع را پیگیری کردیم اما هنوز به نتیجه نرسیده است؛ این پول موجود و در اختیار بانک مرکزی است اما باید سریعتر تسعیر شود.

این مقام مسئول در کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه چهار میلیون بیکار در کشور وجود دارد گفت: از این رقم با اضافه شدن 600هزار خانواده جدید به مددجویان کمیته امداد و وظیفه امداد به ارائه خدمات به محرومین خارج از تحت پوشش، یک میلیون و 450 هزار نفر یعنی بیش از یک سوم مخاطب کمیته امداد هستند و این در حالی است که هیچ وقت بیش از 5 درصد منابع اشتغال کشور در اختیار کمیته امداد قرار نداشته است.

عبدالملکی اضافه کرد: در سال 95، 900 هزار بیکار مستعد اشتغال داشتیم که با ایجاد 170هزار فرصت شغلی در سال 96، این رقم تا حدودی کاهش یافت اما از طرف مقابل، تعداد دیگری به جمع بیکاران مستعد اشتغال اضافه شدند و اکنون به غیر از 600 هزار خانواده جدیدی که تحت پوشش قرارگرفتند، حدود 850 هزار بیکار مستعد اشتغال در بین مددجویان امداد وجود دارد.

وی گفت: یک پنجم کل آمار ایجاد اشتغال کشور که دولت اعلام می کند، مربوط به کمیته امداد است و اگر بخواهیم به لحاظ کیفی اعلام کنیم، این رقم یک چهارم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار