کد خبر: 941200
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
فرماندار ویژه شهرستان کرج تاکید کرد
معاون استاندارالبرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، تشکیل تیم های شناسایی نقاط حادثه خیز و واکنش سریع دستگاه های خدماتی در هنگام بروز بلایای طبیعی را از الزامات مدیریت بحران دانست.

سیروس شفقی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کرج که در روستای سیجان بخش آسارا برگزار شد، اظهار داشت: نام سیجان، یادآور سیل و خسارات مالی نشانی از آن است، سال ۹۴ در ۱۱ دقیقه بارش، شاهد تخریب ۷۰ درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی در این روستا بودیم و عمق این حادثه طبیعی تا جایی بود که تنها ۲۰ روز زمان برای لایروبی ناشی از سیل زمان صرف شد.

 

ضرورت واکنش سریع دستگاه های خدماتی در مدیریت بحران

 

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کرج با تاکید بر اینکه همین مصداق، ضرورت واکنش سریع  دستگاه های خدماتی را در هنگام حوادث و بلایای طبیعی را ضروری می سازد، افزود: این مهم به ویژه در روستاها باید به جد مورد توجه قرار گیرد و  در همین راستا یکی از وظایف نهادهای روستایی، شناخت خطرات تهدیدکننده است که باید در اولویت کار پیگیری با نگاه پیشگیری قبل از وقوع حوادث مدنظر واقع شود.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه باید همیشه امادگی مقابله با مخاطرات را داشته باشیم گفت: جزو ۱۰ کشوری هستیم که بلایای طبیعی را به خود اختصاص داده و رتبه چهارمین رتبه را در رابطه داریم، علاوه بر این ۹۰ درصد پهنه سرزمینی مان در خطر زلزله قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت نگاه علمی به مدیریت حوادث افزود: امروز بسیاری از کشورها بصورت علمی موفق شده اند تا زمان وقوع زلزله و فاصله بین پس لرزه های آن را بمنظور کاهش خسارت ها با برنامه ریزی مدیریت کنند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج در ادامه اهمیت مدیران بحران را با یادآور شدن خسارت های ناشی از زلزله بم مورد اشاره قرار داد و گفت: شهر بم، ۱۲.۵ ثانیه لرزید و بدنبال آن ۵۸ هزار نفر جان باختند، بیش از ۲۷ مجروح شدند، ۵ هزار کودک والدین خود را از دست دادند، ۶ هزار نفر ناتوان و معلول و ۵۹ هزار واحد مسکونی تخریب شد و حتی هنوز هم آثار زلزله های بم و رودبار را شاهد هستیم.

وی افزود: همین یک مثال ضرورت نظارت بر تحکیم سازه ها و لزوم فرهنگسازی را متذکر می شود، چرا که استحکام بنا تضمین کننده بخشی از امنیت افراد خانواده همه ما و شما خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار